• <
Kongres Polskie Porty 2030 edycja 2024

Rynek frachtu kontenerowego kończy rok wzrostem stawek

Strona główna Porty Morskie, Terminale, Logistyka Morska, Transport Morski Rynek frachtu kontenerowego kończy rok wzrostem stawek

Partnerzy portalu

Stawki przewozu towarów w kontenerach w umowach spotowych na liniach Azja – Europa Zachodnia (włącznie z DCT Gdańsk) w okresie od 26 do 31 bm. zmalały o 6,6 punktów procentowych i wynosiły 1149 USD za TEU (kontener 20. stopowy) - informuje serwis wnp.pl

Był to więc trzeci tydzień ich spadku.

Zmalały także stawki tego frachtu na liniach Azja – Morze Śródziemne i Czarne (o 6,4 pkt. proc.) oraz Azja – porty zachodniego wybrzeża USA (o 0,8 pkt. proc.).

Shanghai Containerised Freight Index, obejmujący 15 głównych tras oceanicznych, wzrósł o 1,9 pkt. proc., do średniej wartości 1064,42 USD/TEU. Był on jednak znacznie niższy od rekordowego poziomu 1170 dolarów z lutego tego roku.

Ogólnie, w 2014 roku stawki frachtu przewozów kontenerowych wzrosły w 13 tygodniach, a spadły w 38.

Tradycyjnie, piku stawek frachtu można spodziewać się w 2015 roku przed okresem chińskiego nowego roku, tj. w styczniu i lutym oraz sierpniu.

bulk_cargo_port_szczecin
Źródło:
wnp.pl

Partnerzy portalu

Pomorska Specjalna Strefa Ekonomiczna
port_gdańsk_390x100_2023

Dziękujemy za wysłane grafiki.