pc
Jeśli pogoda dopisze, w czwartek rozpocznie się montaż przęseł nowego mostu w Sobieszewie. W środę na olbrzymiej barce wodnej z wytworni Vistal w Gdyni przypłynął na budowę transport 15 z 20 belek o dł. 25 m i wadze 25 ton każda, stanowiących konstrukcję dwóch przęseł dojazdowych dla powstającego mostu.
Belki zostaną wbudowane w usytuowane przy brzegu tzw. dojazdowe przęsła mostu, zarówno od strony Wiślinki jak i Sobieszewa (po 10 szt. z każdej strony). Następnie na belkach, zamontowanych przez dźwig z poziomu wody, wylana zostanie betonowa płyta stanowiąca podstawę do ułożenia nawierzchni bitumicznej mostu. W najbliższym czasie planowany jest transport kolejnych 5 elementów konstrukcyjnych mostu.
Obecnie na terenie budowy wciąż trwają roboty polegające na umacnianiu brzegów oraz prace mostowe związane m.in ze zbrojeniem ław fundamentowych, jak również betonowaniem kolejnych podpór mostu.
Dodatkowo w ciągu drogi wojewódzkiej nr 501 nad Martwą Wisłą w Gdańsku Sobieszewie od najbliższego poniedziałku 4 września planowane jest wprowadzenie nowej, czasowej organizacji ruchu polegającej na całkowitym wyłączeniu jednego pasa ruchu i wprowadzeniu sterowanego sygnalizacją świetlną ruchu wahadłowego na odcinku ok. 150 metrów, począwszy od ul. Piaskowej, w kierunku Przejazdowa. Prace związane z kładzeniem nawierzchni prowadzone będę 24 godziny na dobę i w miarę postępu prac obejma kolejne odcinki drogi, zajmując odpowiednio pas prawy lub lewy. Zachowanie takiej organizacji ruchu planowane jest do końca września tego roku.
Zwodzony most na Wyspę Sobieszewską stanowić będzie część drogi wojewódzkiej nr 501. Zastąpi on przestarzały most pontonowy, który utrudniał ruch nie tylko kierowcom, ale i licznym żeglarzom. Długość samego obiektu wynosić będzie 173 metry, a ze skrzydłami – 181,5 m. Poza wiaduktem i nową prawie 1-kilometrową drogą powstanie budynek służący do obsługi mostu. Zaplanowano też m.in. przebudowę skrzyżowania ulic Nadwiślańskiej-Turystycznej i Drogi Wojewódzkiej 501 oraz przebudowę skrzyżowania ulic Sobieszewskiej-Łąkowej-Piaskowej.
Inwestycja kosztować będzie 57 112 606,97 zł. Budowa mostu powinna zakończyć się w 2017 r., zaś na pierwszy kwartał 2018 r. zaplanowano procedurę odbiorową inwestycji.
00:04:03
Rekordowy tunel dnie Bałtyku połączy Niemcy i Danię w 2029 roku (wideo)
00:04:15
Największe kontenerowce świata - przegląd
Polski masowiec zderzył się z suwnicą i żurawiami
Prezydent Elbląga: unijne środki na modernizację portu dadzą miastu silny impuls rozwojowy
Okno Maersk na Azję. Firma otwiera centrum logistyczne w Szanghaju
Służby i instytucje przygotowują się do sezonu zimowego. Spotkanie z udziałem ministra infrastruktury
KE dała zielone światło na unijne finansowanie inwestycji w porcie w Elblągu
Fąfara: w przyszłym roku Orlen może dostarczyć Ukrainie 1 mld m sześc. gazu
Południowa perspektywa na dostęp do morza. Porty Szczecin i Świnoujście bramą dla Dolnego Śląska i Opolszczyzny