• <
bulk_cargo_port_szczecin

Rozpoczyna się montaż przęseł mostu w Sobieszewie (foto)

pc

30.08.2017 12:32 Źródło: własne
Strona główna Porty Morskie, Terminale, Logistyka Morska, Transport Morski Rozpoczyna się montaż przęseł mostu w Sobieszewie (foto)

Partnerzy portalu

Rozpoczyna się montaż przęseł mostu w Sobieszewie (foto) - GospodarkaMorska.pl

Jeśli pogoda dopisze, w czwartek rozpocznie się montaż przęseł nowego mostu w Sobieszewie. W środę na olbrzymiej barce wodnej z wytworni Vistal w Gdyni przypłynął na budowę transport 15 z 20 belek o dł. 25 m i wadze 25 ton każda, stanowiących konstrukcję dwóch przęseł dojazdowych dla powstającego mostu.

Belki zostaną wbudowane w usytuowane przy brzegu tzw. dojazdowe przęsła mostu, zarówno od strony Wiślinki jak i Sobieszewa (po 10 szt. z każdej strony). Następnie na belkach, zamontowanych przez dźwig z poziomu wody, wylana zostanie betonowa płyta stanowiąca podstawę do ułożenia nawierzchni bitumicznej mostu. W najbliższym czasie planowany jest transport kolejnych 5 elementów konstrukcyjnych mostu.

Obecnie na terenie budowy wciąż trwają roboty polegające na umacnianiu brzegów oraz prace mostowe związane m.in ze zbrojeniem ław fundamentowych, jak również betonowaniem kolejnych podpór mostu.

Dodatkowo w ciągu drogi wojewódzkiej nr 501 nad Martwą Wisłą w Gdańsku Sobieszewie od najbliższego poniedziałku 4 września planowane jest wprowadzenie nowej, czasowej organizacji ruchu polegającej na  całkowitym wyłączeniu jednego pasa ruchu i wprowadzeniu sterowanego sygnalizacją świetlną ruchu wahadłowego na odcinku ok. 150 metrów, począwszy od ul. Piaskowej, w kierunku Przejazdowa. Prace związane z kładzeniem nawierzchni prowadzone będę 24 godziny na dobę i w miarę postępu prac obejma kolejne odcinki drogi, zajmując odpowiednio pas prawy lub lewy. Zachowanie takiej organizacji ruchu planowane jest do końca września tego roku.
 
Zwodzony most na Wyspę Sobieszewską stanowić będzie część drogi wojewódzkiej nr 501. Zastąpi on przestarzały most pontonowy, który utrudniał ruch nie tylko kierowcom, ale i licznym żeglarzom. Długość samego obiektu wynosić będzie 173 metry, a ze skrzydłami – 181,5 m. Poza wiaduktem i nową prawie 1-kilometrową drogą powstanie budynek służący do obsługi mostu. Zaplanowano też m.in. przebudowę skrzyżowania ulic Nadwiślańskiej-Turystycznej i Drogi Wojewódzkiej 501 oraz przebudowę skrzyżowania ulic Sobieszewskiej-Łąkowej-Piaskowej.

Inwestycja kosztować będzie 57 112 606,97 zł. Budowa mostu powinna zakończyć się w 2017 r., zaś na pierwszy kwartał 2018 r. zaplanowano procedurę odbiorową inwestycji.

Partnerzy portalu

port_gdańsk_390x100_2023

Dziękujemy za wysłane grafiki.