• <
ATC_CARGO_TOP

Rekordowy rok DSV

Rekordowy rok DSV - GospodarkaMorska.pl

pc

23.04.2017 Źródło: własne

Dynamiczny rozwój Grupy DSV w Polsce znalazł w minionym roku swoje odzwierciedlenie zarówno w wynikach finansowych, jak i w rozwoju usług, infrastruktury oraz liczby zrealizowanych zleceń, transportów i przesyłek. Wszystkie trzy dywizje DSV odnotowały w tym czasie rekordowe wyniki i osiągnęły kolejne kamienie milowe w swojej działalności. O osiągnięciach oraz wydarzeniach, które sprawiły, że 2016 był rokiem przełomowym opowiadają prezesi DSV: Filip Czerwiński z DSV Road, Arkadiusz Mirek z DSV Air & Sea oraz Maciej Walenda z DSV Solutions.

DSV Road, odpowiedzialne za spedycję oraz transport drogowy, rozwijało się w minionym roku bardzo dynamicznie, czego dowodem są nie tylko doskonałe wyniki finansowe, ale także nowe lokalizacje oraz rosnące spektrum obsługiwanych połączeń.

– W 2016 r. osiągnęliśmy rekordową sprzedaż przy 16 % dynamice wzrostu przychodów oraz liczbie transportów zwiększonej o 18 %. Realizowana przez nas konsekwentnie strategia rozwoju usług drobnicowych, zarówno w Polsce, jak i w rejonie CEE i krajach bałtyckich, przyniosła oczekiwane rezultaty w postaci uruchomienia nowych linii oraz codziennych serwisów m.in. do: Niemiec, Czech, na Słowacje, Węgry oraz na Litwę, Estonię i Łotwę. Tym samym jeszcze bardziej umocniła się nasza sieć połączeń drobnicowych, co przekłada się na dalsze skracanie czasów realizacji transportów dla naszych klientów. Obecne rozwiązania serwisowe w Polsce i regionie stawiają nas na pozycji jednego z liderów rynku – mówi Filip Czerwiński, prezes DSV Road.

Warto też zaznaczyć, że DSV Road od lat wyróżnia się na europejskim rynku transportowym pod względem rozmiarów sieci dystrybucji, która liczy nie tylko przeszło 20 tys. pojazdów, ale także ponad 300 strategicznie zlokalizowanych terminali przeładunkowych w całej Europie.

W związku z systematycznym rozwojem pojawiła się także potrzeba jeszcze lepszego dopasowania infrastruktury do rosnących wymagań operacyjnych i ekonomicznych.

– W minionym roku dokonaliśmy znaczącego powiększenia wykorzystywanej przez nas powierzchni, m.in. poprzez przeprowadzkę do nowego obiektu w Łodzi; uruchomienie oddziału w podkrakowskim Kokotowie, gdzie do biura międzynarodowego dołączyły także magazyn oraz biuro spedycji krajowej; rozwój gdańskiego oddziału, w którym podwoiliśmy powierzchnię magazynową, aż do otwarcia nowego biura w Szczecinie, które stało się naszą 15. lokalizacją w Polsce. Nasz wysiłek, wkładany w ulepszanie usług, ich elastyczność oraz kompleksowość naszej oferty, został także doceniony przez klientów. DSV Road już drugi rok z rzędu może poszczycić się uzyskaniem certyfikatu Firmy Przyjaznej Klientowi, przyznawanego w oparciu o wyniki niezależnych badań satysfakcji i lojalności klientów. Dodatkowo zostaliśmy także uhonorowani nagrodą w kategorii Spedycja Drogowa w 15. edycji badania Operator Logistyczny Roku – mówi Czerwiński.

Również dla DSV Air & Sea miniony rok był okresem rekordowym, a jednym z największych wyzwań w 2016 r. stała się koordynacja integracji DSV z UTi Worldwide w Polsce. W połączeniu z koncentracją na dynamicznym wzroście organicznym było to zadanie niezwykle absorbujące, które finalnie przełożyło się na doskonałe wyniki spółki.

– W drugim półroczu 2016 r., czyli już po przejęciu UTi, podwoiliśmy nasze obroty względem analogicznego okresu rok wcześniej, osiągając łącznie 42 % wzrost liczby przesyłek lotniczych i morskich. Tym samym nie tylko w skali globalnej, ale także krajowej, DSV niezwykle umocniło swoją pozycję, stając się jeszcze silniejszym konkurentem dla innych operatorów na tym rynku oraz jeszcze lepszym kandydatem do współpracy dla firm realizujących transporty morskie i lotnicze – mówi Arkadiusz Mirek, prezes DSV Air & Sea.

Dzięki rozwojowi nowych kierunków dywizja Air & Sea znacząco powiększyła także swój globalny zasięg, dodatkowo wzmacniając pozycję na rynku transportu międzynarodowego. Wszystkie te pozytywne zmiany przekładają się na stały wzrost elastyczności oferty operatora.

– Warto w tym miejscu zaznaczyć, że liczba zrealizowanych przez nas przesyłek lotniczych w 2016 r. była o blisko połowę większa niż w roku poprzednim. Dodatkowo już drugi rok z rzędu nasza dywizja jest agentem cargo numer dwa dla Polskich Linii Lotniczych LOT. Również we frachcie morskim odnotowaliśmy dynamiczny wzrost wolumenów o około 20 % w skali zeszłego roku. DSV Projects, czyli nasz zespół dedykowany do zadań specjalnych, również miał w minionym roku ręce pełne roboty. Spośród całego szeregu realizowanych transportów projektowych, na szczególną uwagę zasługuje z pewnością bardzo dynamiczny rozwój tych realizowanych dla sektora militarnego. Najbardziej spektakularną realizacją w tym zakresie były niewątpliwie transporty ponadgabarytowe oraz standardowe na potrzeby ćwiczeń wojskowych NATO w Polsce – Anakonda 2016 – dodaje Mirek.

Rok 2016 był także przełomowym okresem w historii DSV Solutions w Polsce, które nie tylko osiągnęło rekordowe wyniki finansowe, ale także znacząco zwiększyło powierzchnię operacyjną.

– Wzrost obrotów naszej spółki sięgnął imponującej wartości 84 %, praktycznie podwajając skalę biznesu realizowanego przez nas na terenie Polski i po raz kolejny rozszerzając zakres kompetencji w obszarze złożonych projektów logistycznych. Na sukces i tak znaczący wzrost, co najistotniejsze, wyników finansowych składało się kilka elementów. Pierwszym i najbardziej spektakularnym z nich było przejęcie UTi, które dzięki synergii i racjonalnej konsolidacji pozwoliło na wygenerowanie dodatkowych wyników finansowych. Ponadto w mijającym roku DSV Solutions uruchomiło dwie lokalizacje, które wpisują się w strategię dostarczania szytych na miarę rozwiązań logistyki magazynowej. Pierwszą z nich była typowo miejska lokalizacja, której celem jest obsługa klientów wymagających technicznego i magazynowego zaplecza w bliskiej odległości do centrum Warszawy, a drugą dedykowany projekt dla jednego z wiodących producentów sektora farmaceutycznego, stanowiącego znaczący udział w kompetencjach DSV Solutions – mówi Maciej Walenda, prezes DSV Solutions.

Dodatkowo w portfolio DSV Solutions pojawiło się kilka nowych, rozbudowanych projektów, m.in. z obszaru e-commerce, stanowiących naturalną ścieżkę rozwoju wsparcia kanałów elektronicznych. Aby utrzymać wysoką jakość i stabilność operacji, pod koniec mijającego roku wprowadzono także znaczące zmiany w strukturze zarządzania.

– Wyodrębniliśmy piony kompetencyjne dla krytycznych obszarów związanych z operacjami, zarządzaniem jakością oraz rozwojem biznesu, aby utrzymać dynamikę i stabilność w kolejnych latach. Nadchodzący rok to wyzwania związane z uruchomieniem nowych, zakontraktowanych już projektów, relokacja jednego z magazynów oraz centrali spółki, a przede wszystkim dalsza koncentracja na podnoszeniu jakości dla klientów i optymalizacji elementów kosztowych – mówi Walenda.

Grupa DSV jest globalnym dostawcą usług transportowych i logistycznych, posiadającym biura oraz oddziały w ponad 80 krajach na sześciu kontynentach, świadczącym każdego dnia usługi dla tysięcy klientów. DSV posiada globalny zasięg, ale w codziennej pracy koncentruje się na tym, aby lokalnie być zawsze blisko potrzeb i oczekiwań swoich klientów.

Źródło:
własne
Port Gdynia - Budowa infrastruktury portowej do odbioru ścieków ze statków w Porcie Gdynia - 390x150
okmarit_390x100_gif_2020

Surowce

 Ropa brent 64,38 $ baryłka  0,00% 21:58
 Cyna 32079,00 $ tona 0,55% 23 cze
 Cynk 2869,00 $ tona 0,99% 23 cze
 Aluminium 2386,00 $ tona 0,46% 23 cze
 Pallad 2680,00 $ uncja  0,00% 21:57
 Platyna 1191,10 $ uncja  0,00% 21:59
 Srebro 25,11 $ uncja  0,00% 21:59
 Złoto 1731,30 $ uncja  0,00% 21:59
port_gdańsk_sprzedaż_pge_390x100_2021

Dziękujemy za wysłane grafiki.