Dziś rano do Bałtyckiego Terminalu Kontenerowego zawinął statek MSC Charleston – największy kontenerowiec w historii gdyńskiego portu.
MSC Charleston, o długości ponad 324 metrów i pojemności prawie 8100 TEU to jednocześnie najdłuższy i jeden z największych statków obsługiwanych do tej pory w Gdyni. Dotychczasowy rekord wśród kontenerowców należał do, obsługiwanego w BCT w 2012r., MSC Krystal o pojemności 5792 TEU.
„Wizyta tak dużego kontenerowca to kolejny dowód na to, że pomimo wahań rynkowych wciąż istnieje zapotrzebowanie na obsługę w Gdyni statków pełnomorskich” – mówił Krzysztof Szymborski, prezes Bałtyckiego Terminalu Kontenerowego. – „Byliśmy na to przygotowani dzięki prowadzonym od kilku lat inwestycjom – m.in. w nowe suwnice i sprzęt przeładunkowy. Mamy nadzieję, że wkrótce ukończona zostanie budowa nowej obrotnicy a w dłuższej perspektywie także pogłębienie kanałów portowych, dzięki czemu podobne albo jeszcze większe jednostki będą regularnymi gośćmi w Gdyni.”
Z pewnością nie jest to ostatni rekord wielkości zawijających do Gdyni kontenerowców. W gdyńskim porcie realizowana jest inwestycja obejmująca powiększenie obrotnicy oraz pogłębienie kanału portowego do 15,5m . W tej chwili obrotnice nr 2 i nr 3 usytuowane na wewnętrznych akwenach portu pozwalają na obracanie statków o długości do ok. 320m.
Dzięki tym inwestycjom w porcie gdyńskim będzie można przyjmować statki do 384 m długości, o zanurzeniu 15 metrów i ładowności 12 tys. TEU czyli kontenerowców obsługujących bezpośrednie połączenia oceaniczne z wiodącymi portami azjatyckimi.
Jednocześnie Bałtycki Terminal Kontenerowy prowadzi obecnie największy program inwestycyjny w swojej historii. W jego ramach przeprowadzono m.in. modernizację placów składowych, wdrożono nowoczesne narzędzia informatyczne oraz zakupiono największe w Gdyni suwnice – dwie z nich rozpoczęły pracę w styczniu tego roku, dwie kolejne dostarczone zostaną w lipcu.
Lasse Kristoffersen, CEO: Wallenius Wilhelmsen – cała naprzód na zeroemisyjność
Rząd dopłaci do transportu zboża do nadbałtyckich portów
Maersk otworzył trasę kontenerową na Ukrainę przez rumuńskie porty
Piłeś – nie płyń. Kontenerowiec uderza w nabrzeże, pilot pod wpływem
Kanał przez Mierzeję Wiślaną rozwija się. Będzie pełnił funkcję przejścia granicznego
Kolejna dostawa czołgów i armatohaubic dotarła do Portu Gdynia