Paweł Kuś
To była jedna z największych inwestycji ukończonych w zeszłym roku w Porcie Gdynia. Przebudowa Nabrzeża Szwedzkiego umożliwiła obsługę w tym miejscu największych statków klasy panamax i capesize, o zanurzeniu do 13 metrów. Kolejną wizytę takiej jednostki mieliśmy w środę, gdy do Morskiego Terminalu Masowego Gdynia zawinął statek Aquabreeze.
Masowiec capesize Aquabreeze przywiózł ze sobą 66,3 tys. ton australijskiego węgla. Jednostka pływające pod grecką banderą może pochwalić się dlugością 289 metrów, szerokością 45 metrów i nośnością 171 tys. ton. Został wybudowany w 2003 roku.
Takie i większe jednostki będą teraz stale zawijać do Nabrzeża Szwedzkiego. To zasługa zakończenia zeszłorocznej inwestycji, która obejmowała: przebudowę konstrukcji hydrotechnicznej Nabrzeża Szwedzkiego na długości 392,4m, roboty czerpalne wzdłuż przebudowywanego odcinka nabrzeża do głębokości -13,5 m (bez umocnienia dna), wybudowanie ścianki szczelnej do głębokości -15,5 m.
Infrastruktura wybudowana w ramach niniejszego projektu będzie głównie użytkowana dla przeładunków towarów masowych sypkich, w tym m.in. węgla, koksu, rudy, kruszywa, śruty czy zboża.
00:04:03
Rekordowy tunel dnie Bałtyku połączy Niemcy i Danię w 2029 roku (wideo)
00:04:15
Największe kontenerowce świata - przegląd
Polski masowiec zderzył się z suwnicą i żurawiami
Bangladesz odmawia przyjęcia rosyjskiego statku z elementami elektrowni jądrowej
Rewolucja w rosyjskich portach Bałtyku - czy grozi im upadek?
Prezydent Elbląga: unijne środki na modernizację portu dadzą miastu silny impuls rozwojowy
Okno Maersk na Azję. Firma otwiera centrum logistyczne w Szanghaju
Służby i instytucje przygotowują się do sezonu zimowego. Spotkanie z udziałem ministra infrastruktury
KE dała zielone światło na unijne finansowanie inwestycji w porcie w Elblągu
Fąfara: w przyszłym roku Orlen może dostarczyć Ukrainie 1 mld m sześc. gazu
Południowa perspektywa na dostęp do morza. Porty Szczecin i Świnoujście bramą dla Dolnego Śląska i Opolszczyzny