PMK
Tennet, jeden z niemieckich operatorów systemu przesyłowego, sporządził raport, według którego w drugiej połowie zeszłego roku niemieckie farmy wiatrowe na Morzu Północnym zwiększyły produkcję energii o 50 proc. r/r.
W ostatnich sześciu miesiącach niemiecki wiatraki na tym morzu wyprodukowały 7,77 TWh energii elektrycznej. Dla porównania w tym samym okresie w zeszłym roku ten wynik wyniósł 5,18 TWh. Ogółem w zeszłym roku niemieckie farmy wyprodukowały 10,83 TWh.
Instalacje offshore na Morzu Północnym obecnie odpowiadają za produkcję 16,5 proc. energii w całej niemieckiej energetyce wiatrowej. Resztę stanowią lądowe elektrownie, które wyprodukowały w tym roku już 38,74 TWh.
Niemcy to liderzy w morskiej energetyce wiatrowej. Niedawno MHI Vestas otrzymał kontrakt na budowę elektrowni wiatrowych o mocy 8 MW każda, które zostaną zainstalowane na morskiej farmie u wybrzeży Niemiec. Będą to największe wiatraki, jakie dotąd zamówiono komercyjnie.
Wiatraki trafią na farmę wiatrową Deutsche Buscht o łącznej mocy 252 MW. Niemcy ogółem inwestują w większe elektrownie wiatrowe, z tego względu, że farmy w tym kraju powstają na dużej odległości od lądu. Budowanie dużych wiatraków redukuje koszty inwestycji.
Deutsche Bucht otrzymał już finalną decyzję inwestycyjną oraz ma zapewnione finansowanie. Ogółem projekt będzie kosztował 1,3 mld euro. Wiatraki powstaną na Morzu Północnym, około 90 km od lądu, na głębokościach 39-41 metrów.
00:04:03
Rekordowy tunel dnie Bałtyku połączy Niemcy i Danię w 2029 roku (wideo)
00:04:15
Największe kontenerowce świata - przegląd
Polski masowiec zderzył się z suwnicą i żurawiami
Prezydent Elbląga: unijne środki na modernizację portu dadzą miastu silny impuls rozwojowy
Okno Maersk na Azję. Firma otwiera centrum logistyczne w Szanghaju
Służby i instytucje przygotowują się do sezonu zimowego. Spotkanie z udziałem ministra infrastruktury
KE dała zielone światło na unijne finansowanie inwestycji w porcie w Elblągu
Fąfara: w przyszłym roku Orlen może dostarczyć Ukrainie 1 mld m sześc. gazu
Południowa perspektywa na dostęp do morza. Porty Szczecin i Świnoujście bramą dla Dolnego Śląska i Opolszczyzny