ew
Niespełna 53 mln zł kosztować będzie przebudowa północnej nitki mostu Lecha w Poznaniu. Rozpoczęcie robót na przeprawie przez Wartę ma ruszyć w przyszłym miesiącu; obiekt zostanie zburzony i wybudowany od nowa.
Biuro prasowe poznańskiego magistratu podało, że wartość modernizacji jest o ponad 12 mln zł niższa niż zakładano. Ofertę na 52 mln 979 tys. zł w przetargu organizowanym przez Poznańskie Inwestycje Miejskie złożyło konsorcjum, w skład którego wchodzą sopocka spółka MOST oraz spółka KSH ze Śremu. Zamawiający zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie zamówienia ponad 65 mln zł.
Jak podało miasto, północna nitka mostu, która powstała na początku lat 50. ub. wieku, jest w złym stanie technicznym. Zostanie rozebrana oraz wybudowana na nowo.
"Nowy most, o długości niemal 236 metrów, będzie nie tylko dostosowany do większych obciążeń, ale też wyposażony w trzy pasy jezdni o szerokości 3,5 m każdy, ścieżkę rowerową o szerokości 2 m oraz chodnik o szerokości 1,5 m" – poinformował poznański magistrat.
W przetargu zakładano, że wykonawca będzie miał 730 dni kalendarzowych od daty zawarcia umowy na wykonanie prac. Konsorcjum zadeklarowało skrócenie terminów wykonania.
Inwestycja jest częścią zadania "Poprawa warunków komunikacyjnych w ciągu drogi krajowej nr 92 w Poznaniu". Projekt uzyskał unijną dotację z Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko 2014-2020, w ramach działania "Zwiększenie dostępności transportowej ośrodków miejskich leżących poza siecią drogową TEN-T i odciążenie miast od nadmiernego ruchu drogowego".
00:04:03
Rekordowy tunel dnie Bałtyku połączy Niemcy i Danię w 2029 roku (wideo)
00:04:15
Największe kontenerowce świata - przegląd
Polski masowiec zderzył się z suwnicą i żurawiami
Prezydent Elbląga: unijne środki na modernizację portu dadzą miastu silny impuls rozwojowy
Okno Maersk na Azję. Firma otwiera centrum logistyczne w Szanghaju
Służby i instytucje przygotowują się do sezonu zimowego. Spotkanie z udziałem ministra infrastruktury
KE dała zielone światło na unijne finansowanie inwestycji w porcie w Elblągu
Fąfara: w przyszłym roku Orlen może dostarczyć Ukrainie 1 mld m sześc. gazu
Południowa perspektywa na dostęp do morza. Porty Szczecin i Świnoujście bramą dla Dolnego Śląska i Opolszczyzny