• <
HARTWIG SZCZECIN

Powstaje drugi futurystyczny prom dla firmy The Fjords

jk

05.06.2017 07:15 Źródło: promyskat.pl
Strona główna Porty Morskie, Logistyka Morska, Transport Morski Powstaje drugi futurystyczny prom dla firmy The Fjords
Powstaje drugi futurystyczny prom dla firmy The Fjords - GospodarkaMorska.pl

Norweski armator The Fjords przyznał, że zamówił nowoczesny i ekologiczny prom, który dołączy do jego floty w kwietniu przyszłego roku. Będzie to siostrzana jednostka popularnego Vision of the Fjords.

Nowy statek będzie nosił nazwę Future of the Fjords. Będzie miał 42 metry długości, wykonany będzie z włókna węglowego i zasilany będzie energią elektryczną. Z zewnątrz nie będzie się niczym różnił od siostrzanego Vision of the Fjords – hybrydowego i wyróżnionego wieloma nagrodami promu, który znajduje się we flocie armatora od połowy ubiegłego roku.

Sercem jednostki będą dwa silniki elektryczne – każdy o mocy 300 kW, które pozwolą jej rozwinąć prędkość 16 węzłów (ok. 30 km/h).

Budowa kolejnego futurystycznego statku dla The Fjords trwa już w stoczni Brodene Aa. Są to te same zakłady, w których powstał prom Vision of the Fjords.

Po zakończeniu prac będzie on obsługiwał połączenie pomiędzy Flåm a Gudvangen. Już teraz trwają przygotowania do budowy infrastruktury odpowiedniej do obsługi promu, pozwalającej na szybkie ładowanie jego akumulatorów. Zgodnie z założeniami, Future of the Fjords będzie wykonywał ok. 700 rejsów rocznie.

„Vision of the Fjords przełącza się na zasilanie elektryczne z diesla, gdy wchodzi do Nærøyfjord, obszaru znajdującego się na liście światowego dziedzictwa UNESCO. Statek ten stanowił ważny krok do przodu, gdy chodzi o naszą podróż prowadzącą do transofrmacji turystyki w tej delikatnej, naturalnej krainie” - wyjaśnia Rolf Sandvik z The Fjords. „Ale ten nowy statek to spełnienie naszych marzeń. To po prostu spełnienie naszej wizji”.

Budowa promu Future of the Fjords pochłonie 144 miliony koron norweskich (17 milionów dolarów). To znacznie więcej niż Vision of the Fjords, który kosztował 90 milionów koron norweskich. Większe koszty mają związek właśnie z decyzją o instalacji napędu w pełni elektrycznego.

Źródło:
promyskat.pl
Port Gdynia - Budowa infrastruktury portowej do odbioru ścieków ze statków w Porcie Gdynia - 390x150
port_gdańsk_deepwater_2021_390x100

Surowce

 Ropa brent 64,38 $ baryłka  0,00% 21:58
 Cyna 39475,00 $ tona -1,13% 2 gru
 Cynk 3293,00 $ tona -0,06% 2 gru
 Aluminium 2654,00 $ tona -0,56% 2 gru
 Pallad 2680,00 $ uncja  0,00% 21:57
 Platyna 1191,10 $ uncja  0,00% 21:59
 Srebro 25,11 $ uncja  0,00% 21:59
 Złoto 1731,30 $ uncja  0,00% 21:59

Dziękujemy za wysłane grafiki.