Przedstawiciele biznesu morskiego, administracji, naukowcy i studenci uczestniczyli w seminarium naukowym Polskiego Klastra Morskiego. Strategię Portu Gdańsk jako portu V generacji zaprezentował Ryszard Mazur, dyrektor ds. Strategii i Rozwoju Portu w ZMP Gdańsk SA.
Położony w centrum Zatoki Gdańskiej port w czasie ostatnich 10 lat przekształcił się z portu masowego w port uniwersalny. Usytuowanie na południu wybrzeża Morza Bałtyckiego, na styku szlaków między Wschodem i Zachodem oraz między Skandynawią a Europą Środkową i Wschodnią daje portowi ważną pozycję na szlakach komunikacyjnych Europy.
Dyrektor Mazur zaprezentował kierunki rozwoju portu wewnętrznego, który usytuowany wzdłuż Martwej Wisły i kanału portowego oraz portu zewnętrznego, którego atutem jest bezpośredni dostępem do otwartego morza. Scharakteryzował również rozwój otoczenia portu, z Pomorskim Centrum Logistycznym.
Aktywność marketingowa użytkowników portu, własne działania inwestycyjne oraz inwestycje firm działających w porcie stwarzają perspektywę, że za 10 lat port będzie posiadał potencjał przeładunkowy w wysokości 70 mln ton.
00:04:03
Rekordowy tunel dnie Bałtyku połączy Niemcy i Danię w 2029 roku (wideo)
00:04:15
Największe kontenerowce świata - przegląd
Polski masowiec zderzył się z suwnicą i żurawiami
Bangladesz odmawia przyjęcia rosyjskiego statku z elementami elektrowni jądrowej
Rewolucja w rosyjskich portach Bałtyku - czy grozi im upadek?
Prezydent Elbląga: unijne środki na modernizację portu dadzą miastu silny impuls rozwojowy
Okno Maersk na Azję. Firma otwiera centrum logistyczne w Szanghaju
Służby i instytucje przygotowują się do sezonu zimowego. Spotkanie z udziałem ministra infrastruktury
KE dała zielone światło na unijne finansowanie inwestycji w porcie w Elblągu
Fąfara: w przyszłym roku Orlen może dostarczyć Ukrainie 1 mld m sześc. gazu
Południowa perspektywa na dostęp do morza. Porty Szczecin i Świnoujście bramą dla Dolnego Śląska i Opolszczyzny