• <
ATC_CARGO_TOP

PKP Cargo zwiększyła przewóz ładunków, m.in. dzięki Chinom

Strona główna Porty Morskie, Logistyka Morska, Transport Morski PKP Cargo zwiększyła przewóz ładunków, m.in. dzięki Chinom
PKP Cargo zwiększyła przewóz ładunków, m.in. dzięki Chinom - GospodarkaMorska.pl

pc

27.04.2017 Źródło: PAP

W marcu udział rynkowy Grupy PKP Cargo wyniósł 44,6 proc. pod względem przewiezionej masy i 52,29 proc. pod względem pracy przewozowej – podała spółka.

W tym samym okresie Grupa PKP Cargo przewiozła o 16,5 proc. więcej ładunków i wykonała pracę przewozową o 7,7 proc. większą niż w marcu 2016 roku.

„W porównaniu do wyników z marca 2016 roku, w tym samym okresie 2017 roku Grupa PKP Cargo zwiększyła przewozy m.in. węgla kamiennego, kontenerów, kamienia, ropy i przetworów naftowych, cementu, rud metali i towarów z grupy +pozostałe ładunki+. Większe przewozy węgla kamiennego to efekt pozyskania od jednego z konkurencyjnych przewoźników transportów do jednej z większych elektrowni na północy kraju oraz w eksporcie na południe Europy, intensyfikacji przewozów dla innej z czołowych elektrowni w kraju ze względu na planowane zamknięcie jednej z ważniejszych linii kolejowych, a także z uwagi na wysoką produkcję energii i zwiększony import węgla kamiennego ze Wschodu” – napisano w komunikacie.

Spółka podała, że zwiększone przewozy kontenerów są wynikiem m.in. większych transportów do portów morskich i w odwrotnym kierunku oraz w tranzycie w kierunku wschód-zachód (rozwój przewozów z/do Chin), a także zwiększonych przewozów zbóż w kontenerach oraz samochodów.
Za wzrost przewozów kamienia odpowiadają zwiększone zapotrzebowanie odbiorców na przewozy kruszyw do betoniarni i wytwórni mas bitumicznych oraz realizacja przewozów na potrzeby budowy kilkunastu odcinków dróg i obwodnic.

Z komunikatu wynika, że większe przewozy ropy i przetworów naftowych są spowodowane zwiększonym importem drogą morską oraz importem lądowym ze Wschodu do terminali i baz paliw w związku ze wzrostem zapotrzebowania na paliwa po zmianach legislacyjnych likwidujących szarą strefę w gospodarce. Wzrost przewozów cementu w kraju jest efektem przejęcia tych przewozów od transportu samochodowego, a ponadto zwiększenia przewozów w eksporcie na Wschód.

Spółka podała, że zwiększone przewozy rud są wynikiem większego zapotrzebowania na rudę żelaza ze strony jednej z czołowych hut w kraju (przewozy w imporcie ze Wschodu) oraz z jednej z hut za naszą południową granicą (przewozy z portu w Świnoujściu).

Na wzrost przewozów towarów z grupy „pozostałe ładunki” miało wpływ pozyskanie przewozów samochodów na południe Europy.

Źródło:
PAP
Port Gdynia - Budowa infrastruktury portowej do odbioru ścieków ze statków w Porcie Gdynia - 390x150
okmarit_390x100_gif_2020

Surowce

 Ropa brent 64,38 $ baryłka  0,00% 21:58
 Cyna 31264,00 $ tona -1,40% 21 cze
 Cynk 2832,00 $ tona -1,43% 21 cze
 Aluminium 2353,00 $ tona -0,88% 21 cze
 Pallad 2680,00 $ uncja  0,00% 21:57
 Platyna 1191,10 $ uncja  0,00% 21:59
 Srebro 25,11 $ uncja  0,00% 21:59
 Złoto 1731,30 $ uncja  0,00% 21:59
port_gdańsk_sprzedaż_pge_390x100_2021

Dziękujemy za wysłane grafiki.