• <
Kongres Polskie Porty 2030 edycja 2024

Październik na budowie tunelu pod Martwą Wisłą

06.11.2015 10:07 Źródło: własne

Partnerzy portalu

Październik na budowie tunelu pod Martwą Wisłą - GospodarkaMorska.pl

Po zakończeniu październikowych prac w tunelu T1 widać już wyraźnie, jak będzie wyglądał on docelowo. Oprócz płyty jezdni widać ściany odbojowe zabezpieczające tubingi z których wykonany jest tunel oraz chodniki po obu stronach ścian.

Jezdnia w tunelu T1 została zaizolowana, przykryta betonem ochronnym z drenażem i dylatacją. W tunelu T2, w którym płyta jezdni jest już także gotowa wykonywanie ścian odbojowych i kap chodnikowych idzie pełną parą. Równolegle z pracami montowane są kamery i czujniki, instalowane oświetlenie, głośniki, instalacja LED, wykładane kable i okablowywane kanały techniczne.

Toczą się też prace w budynkach technicznych w których kładzione są warstwy uszczelniające i ocieplające dach, docieplana jest elewacja, a nawet malowane pomieszczenia. Co jeszcze? Robotnicy zbroją ściany licowe na przejściach poprzecznych, montowane są nawiewniki przykrawężnikowe i nawiewniki SOS. Wentylacja powstaje także w budynkach technicznych, a pomiędzy tunelem a ulicą Elbląską układany jest światłowód.

To pierwsza tego typu inwestycja w Polsce. Tunele zostały wydrążone przy pomocy największej w Polsce maszyny TBM "Damroka". W efekcie powstał nowy, ponad dwukilometrowy odcinek Trasy Słowackiego łączący rozdzielone do tej pory tereny po obu stronach rzeki. Koszt wybudowania IV zadania Trasy Słowackiego wraz z tunelem pod Martwą Wisłą to 885 mln zł. Długość tunelu wynosi 1378 m.

bulk_cargo_port_szczecin

Partnerzy portalu

Pomorska Specjalna Strefa Ekonomiczna
port_gdańsk_390x100_2023

Dziękujemy za wysłane grafiki.