Brytyjski przewoźnik promowy P&O Ferries poinformował, że w maju została odnotowana najdłuższa seria miesięcznych wzrostów w przewozach towarowych między Dover a Calais we współczesnej historii spółki.
P&O Ferries posiada sześć statków na Kanale La Manche, które w ciągu ostatniego roku przeprawiły miesięcznie 100 000 pojazdów towarowych.
Przewoźnik zaznacza, ze nigdy wcześniej nie miał tak długiej serii przekraczania progu 100 000 pojazdów miesięcznie. Jako przyczyny tak intensywnych przewzów wskazał przede wszystkim duże zapotrzebowaniem na Kanale La Mancheu. Poprzedni rekord, siedmiu kolejnych miesięcy powyżej 100 000 pojazdów miał miejsce od stycznia do lipca 2012 roku.
Operator podkreśla, że postawił sobie za priorytet minimalizację czasu przepraw dla swoich klientów w związku z czym gotów jest wprowadzić nowe kursy statków na linii Dover - Calais, szczególnie z myślą o przewozach towarowych. Przedstawiciele firmy podkreślili też, że zdają sobie sprawę, że klienci towarowi pracują przy bardzo małych marżach, a na rynku panuje obecnei bardzo duża konkurencja. W takim przypadku oczekiwanie i postój generują niepotrzebne koszty.
W 2015 roku P&O Ferries przewiózł przez Kanał La Manche rekordowa liczbę osób. Statki firmy przetransportowały łącznie 1,34 miliona jednostek towarowych w ciągu 12 miesięcy – co oznaczało wzrost o 22 procent w ujęciu rok do roku.
00:04:03
Rekordowy tunel dnie Bałtyku połączy Niemcy i Danię w 2029 roku (wideo)
00:04:15
Największe kontenerowce świata - przegląd
Polski masowiec zderzył się z suwnicą i żurawiami
Prezydent Elbląga: unijne środki na modernizację portu dadzą miastu silny impuls rozwojowy
Okno Maersk na Azję. Firma otwiera centrum logistyczne w Szanghaju
Służby i instytucje przygotowują się do sezonu zimowego. Spotkanie z udziałem ministra infrastruktury
KE dała zielone światło na unijne finansowanie inwestycji w porcie w Elblągu
Fąfara: w przyszłym roku Orlen może dostarczyć Ukrainie 1 mld m sześc. gazu
Południowa perspektywa na dostęp do morza. Porty Szczecin i Świnoujście bramą dla Dolnego Śląska i Opolszczyzny