jk
W odpowiedzi na rosnące zapotrzebowanie na przewozy towarowe na trasie Rotterdam (Europoort)-Harwich, Stena Line wprowadza dwa nowe statki, zwiększając tym samym pojemność ładunkową linii o blisko 20%.
Obecnie linię Rotterdam-Harwich obsługują statki Capucine i Servine, kursując dwa razy dziennie. W styczniu 2018 roku, gdy ich kontrakt czarterowy wygaśnie, zostaną zastąpione przez większe jednostki typu RoRo: m/v Misida i m/v Misina. Przez to całkowita pojemność ładunkowa na trasie wzrośnie o blisko 20 proc.
Zmiana ta zbiega się w czasie z przewidywanym ukończeniem budowy drugiego nabrzeża załadunkowego w rotterdamskim Europoorcie. Będzie to gwarancja, że ten port stanie się silnym, wielofunkcyjnym hubem transportowym.
– Z przyjemnością informuję, że podejmujemy kolejny krok w strategii rozwoju naszej linii Rotterdam-Harwich. Na przestrzeni ostatnich lat odnotowaliśmy wysoki wzrost na rynku przewozów frachtowych do Wielkiej Brytanii. Ruch transportowy jest na tyle duży, że obecnie wykorzystujemy prawie całą zdolność ładunkową statków na tej trasie. Do tego dokładają się również ładunki docierające do Europoortu pociągiem. Bardzo dobrze działa połączenie kolejowe pomiędzy Poznaniem a Europoortem, które w tym roku zmieniło właścicieli. Wierzymy, że kombinacja transportu kolejowego oraz morskiego będzie w przyszłości cieszyć coraz większym zainteresowaniem – powiedziała Annika Hult, dyrektor linii promowych na Morzu Północnym w Stena Line.
– Widzimy, że od lat rośnie popyt na usługi transportowe w kierunku do Wielkiej Brytanii. Zamierzamy utrzymać silną pozycję rynkową w przewozach z kontynentu na wyspy brytyjskie. Dlatego chcemy odpowiednio zadbać o potrzeby biznesowe naszych klientów. Dzięki zmianie tonażu i zwiększeniu zdolności przewozowych, rynek otrzymuje od nas wyraźny sygnał, że sprostamy coraz większemu popytowi na usługi transportowe w przyszłości. Europoort wciąż się rozwija i jest kluczowym hubem przeładunkowym dla operacji frachtowych Stena Line. Jesteśmy pewni, że nasi klienci pozytywnie zareagują na nasz rozwój - dodaje.
00:04:03
Rekordowy tunel dnie Bałtyku połączy Niemcy i Danię w 2029 roku (wideo)
00:04:15
Największe kontenerowce świata - przegląd
Polski masowiec zderzył się z suwnicą i żurawiami
Prezydent Elbląga: unijne środki na modernizację portu dadzą miastu silny impuls rozwojowy
Okno Maersk na Azję. Firma otwiera centrum logistyczne w Szanghaju
Służby i instytucje przygotowują się do sezonu zimowego. Spotkanie z udziałem ministra infrastruktury
KE dała zielone światło na unijne finansowanie inwestycji w porcie w Elblągu
Fąfara: w przyszłym roku Orlen może dostarczyć Ukrainie 1 mld m sześc. gazu
Południowa perspektywa na dostęp do morza. Porty Szczecin i Świnoujście bramą dla Dolnego Śląska i Opolszczyzny