• <
PZT_1100x200_gif_2020

Nowa strategia FM Logistic

Nowa strategia FM Logistic - GospodarkaMorska.pl
23.06.2016 Źródło: własne

Ekspansja w Niemczech, Indiach i na Bałkany oraz rozwój transportu w tym drobnicy międzynarodowej to główne założenia nowej globalnej strategii Grupy FM. Operator zapowiada także dalsze inwestycje w innowacyjne rozwiązania optymalizujące łańcuchy dostaw. W Polsce priorytetem wciąż będzie rozwój usług drobnicowych i projektów e-commerce, a także dynamiczny wzrost usług transportowych. W związku z wyzwaniami, jakie rodzą zmiany dotykające branżę, FM Logistic planuje także kolejne inwestycje w infrastrukturę i nowe technologie.

Od ponad 21 lat FM Logistic tworzy rynek logistyki w Polsce. Firma znajduje się obecnie na trzecim miejscu w rankingach firm logistycznych pod względem wysokości obrotów oraz  na drugim w ocenie klientów. Jest także numerem 1. w logistyce kontraktowej. Od samego początku swojego istnienia operatorowi udało się osiągać średnio dwucyfrowy wzrost obrotów rocznie, co zamierza utrzymać przez najbliższe trzy lata. Do 2019 roku, dzięki rozwojowi usług transportowych, planowane jest wygenerowanie rocznie 13-procentowego wzrostu sprzedaży.

W skali globalnej FM Logistic zamierza rozpocząć konkurowanie o rynek niemiecki, bałkański i indyjski. Pierwszym krokiem na nowej drodze ekspansji było przejęcie w 2016 roku przez FM Logistic w Indiach firmy Spear Logistics. Kolejnym będzie otwarcie w roku 2017 nowych platform w okolicach Katowic, Łodzi i Poznania. Powierzchnia lokalizacji w Psarach k. Katowic wyniesie 30 tys. metrów kwadratowych (z możliwością rozbudowy do 100 tys. M2).

W Polsce operator stawia głównie na rozwój usług transportowych. Docelowo tego typu projekty mają generować około 50% obrotów w każdym z krajów Grupy. FM Logistic wciąż konsekwentnie buduje swoją przewagę rynkową na wysokiej specjalizacji oraz doskonałej jakości usług. Dlatego na najbliższe trzy lata firma za kluczowe dla Polski uznała usługi dla branży health, e-commerce i drobnicy krajowej, gdzie już dzisiaj obroty stanowią 45%.

W obszarze e-commerce, FM Logistic także planuje dynamiczny rozwój. Większość zleceń w chwili obecnej pochodzi od graczy wielokanałowych. FM Logistic w tym obszarze wspiera także własne know–how, nabywane od 2009 roku na zachodnich rynkach oraz doświadczenie ekspertów z przejętego niedawno Spear Logistics, które obsługuje w Indiach ponad milion przesyłek miesięcznie. Usługi e-commerce w FM Logistic tworzone są w oparciu o kooperację z wiodącymi firmami kurierskimi w Polsce.

FM Logistic inwestuje również  w usługi dla firm farmaceutycznych. Trwa rozbudowa centrum dystrybucyjnego w Błoniu o kolejne 13 tys. metrów kwadratowych, dające lokalizacji w sumie 38 tysięcy M2 w pełni dedykowane temu sektorowi. Prace mają być zakończone do października 2017 r.
Wypełnienie magazynów skutkuje wzrostem zapotrzebowania na usługi transportowe i tu właśnie FM Logistic upatruje szansy na wzrosty. Wg operatora usługą, w którą warto inwestować jest GoDirect, czyli bezpośrednie dostawy do aptek i szpitali.

Ważnym obszarem w FM Logistic są inwestycje w innowacje. Główną motywacją do ich wdrożenia jest zmieniający się rynek oraz chęć optymalizacji łańcuchów dostaw. Jednym z projektów z tego obszaru, który niebawem zaistnieje w Polsce jest Citylogin. W pełni ekologiczne auta z napędem elektrycznym obsługują już dostawy w wybranych miastach europejskich, takich jak Rzym, Madryt, Mediolan czy Praga. W przyszłym roku te nowoczesne samochody będą realizować dostawy dla klientów w Krakowie.

Poza inwestycjami w platformy i innowacje, FM Logistic zapowiada sukcesywne zwiększanie floty o 20% rocznie, co oznacza regularny zakup 100 nowych naczep. W tym roku do dyspozycji pracowników oddany został nowy gmach siedziby głównej o powierzchni 4,5 tys. m2, zlokalizowany  w Mszczonowie koło Warszawy.

Jako jeden z największych pracodawców w branży TSL operator zatrudnia ponad 3 tysiące osób w Polsce. Średni staż pracowników wynosi 6,5 roku. Do dyspozycji klientów jest 9 platform logistycznych i 17 hubów przeładunkowych. FM Logistic to partner na lata. Dla przykładu, blisko 45% partnerów transportowych to firmy współpracujące z firmą od 4 - 6 lat.

Utrzymanie dotychczasowych kontraktów, zwiększenie powierzchni magazynowych i ich wypełnienia, inwestycje w infrastrukturę oraz zdobycie nowych kontraktów w obszarze transportu to główne filary strategii FM Logistic na najbliższe trzy lata. Firma liczy, że pozwoli jej to osiągnąć cel jakim jest obrót w wysokości 2 miliardów euro w skali grupy do 2022 roku.

-Zamierzamy być partnerem dla naszych klientów, pełniąc rolę doradcy i eksperta rekomendującego najlepsze rozwiązania. Mam wrażenie, że sprawdza się nasza koncepcja multiklienckich platform i kompleksowość naszej oferty z utrzymywaniem stałej najwyższej jakości - mówi Piotr Sukiennik Dyrektor Zarządzający FM Logistic w Polsce. - Jak pokazuje ponad dwudziestoletnie doświadczenie, odpowiednio rozbudowana infrastruktura i know-how to ogromne atuty dla naszych partnerów biznesowych. Wiadomo, że dobra logistyka, zwłaszcza dzisiaj, pozwala na wyprzedzanie konkurencji i skuteczniejsze docieranie do klientów – dodaje.

Źródło:
własne
Port Gdynia - Budowa infrastruktury portowej do odbioru ścieków ze statków w Porcie Gdynia - 390x150
port_gdańsk_sprzedaż_pge_390x100_2021

Surowce

 Ropa brent 64,38 $ baryłka  0,00% 21:58
 Cyna 32397,00 $ tona 0,63% 4 maj
 Cynk 2959,00 $ tona 1,89% 4 maj
 Aluminium 2434,00 $ tona -0,45% 4 maj
 Pallad 2680,00 $ uncja  0,00% 21:57
 Platyna 1191,10 $ uncja  0,00% 21:59
 Srebro 25,11 $ uncja  0,00% 21:59
 Złoto 1731,30 $ uncja  0,00% 21:59

Dziękujemy za wysłane grafiki.