jk
Polskie porty mają szansę zdobyć dominującą pozycję na Bałtyku. Jednak wymaga to dużych inwestycji, aby podnieść możliwości przeładunkowe - podaje środowy "Nasz Dziennik".
Jak informuje gazeta, w 2016 r. porty Gdańsk, Gdynia oraz zespół portowy Szczecin-Świnoujście przeładowały prawie 81 mln ton towarów o wartości ponad 220 mld zł. Największa część rynku należy do Gdańska.
"Rośnie udział Bałtyku w europejskiej morskiej wymianie handlowej. Od 2002 do 2015 r. obroty na Bałtyku wzrosły o 56 proc." - powiedział cytowany przez dziennik prezes Morskiego Portu Gdańsk Łukasz Greinke.
Do naszych portów wpływają coraz większe statki, np. 27 czerwca Gdańsk przyjmie największy kontenerowiec świata, który zabiera na pokład 21 tys. kontenerów - informuje dziennik.
"Nasz Dziennik" podaje także, że na inwestycje poprawiające dostępność kolejową do polskich portów mamy wydać do 2023 r. ponad 4 mld zł.
00:04:03
Rekordowy tunel dnie Bałtyku połączy Niemcy i Danię w 2029 roku (wideo)
00:04:15
Największe kontenerowce świata - przegląd
Polski masowiec zderzył się z suwnicą i żurawiami
Okno Maersk na Azję. Firma otwiera centrum logistyczne w Szanghaju
Służby i instytucje przygotowują się do sezonu zimowego. Spotkanie z udziałem ministra infrastruktury
KE dała zielone światło na unijne finansowanie inwestycji w porcie w Elblągu
Fąfara: w przyszłym roku Orlen może dostarczyć Ukrainie 1 mld m sześc. gazu
Południowa perspektywa na dostęp do morza. Porty Szczecin i Świnoujście bramą dla Dolnego Śląska i Opolszczyzny
10 tys. żołnierzy i funkcjonariuszy będzie pilnować infrastruktury krytycznej