PMK
Szesnasty wycieczkowiec we flocie Norwegian Cruise Line opuścił 13 marca stocznię Meyer Werft w Papenburgu.
Norwegian Bliss ma 326 metrów długości, 167.800 ton brutto wyporności i pomieści ponad 4000 pasażerów. Podczas inauguracyjnego sezonu latem 2018, Norwegian Bliss rozpocznie cotygodniowe, siedmiodniowe rejsy z niedawno rozbudowanego terminalu Cruise 66 Pier w Seattle.
Jednostka obecnie znajduje się w drodze do Eemshaven, gdzie zaopatrzy się w dodatkowy prowiant. Następnie statek czekają testy morskie na Morzu Północnym. Ostatecznie jednostka zostanie oddana armatorowi 19 kwietnia w niemieckim Bremerhaven.
W ciągu kolejnych paru miesięcy do flot armatorów trafi więcej wycieczkowców. W maju ma dojść do dostarczenia Seabourn Ovation w Fincantieri. Statek wycieczkowy o tonażu 40 350 ton brutto, budowany dla linii Seabourn Cruise Line, został zwodowany w zakładzie Sestri w Genui we wrześniu 2017 roku.
Mein Schiff 1, statek wycieczkowy nowej generacji zbudowany dla niemieckiej linii wycieczkowej TUI Cruises, zostanie dostarczony przez Meyer Turku również w maju.
MSC Seaview, którego właścicielem jest MSC Cruises, ma zostać oddany do użytku w czerwcu 2018 r. Jest to drugi z dwóch identycznych statków generacji Seaside. Statek wypuszczony w sierpniu 2017 r. Będzie mógł pomieścić 5 429 pasażerów.
Dostawa Le Lapérouse armatora Penant jest również zarezerwowana na czerwiec, a ten sam operator odbierze jednostkę Le Champlain w sierpniu. Lipiec jest z kolei zarezerwowany na dostawę Viking Orion od Fincantieri.
Unimot przygotowuje dodatkową infrastrukturę importową dla LPG
W Baltimore otwarto trzecią, tymczasową trasę w pobliżu zniszczonego mostu
MI przygotuje projekt rozporządzenia ws. planu zagospodarowania przestrzennego wód portu morskiego w Dziwnowie
Port Elbląg liczy na większy przeładunek
Masowce i tankowce na fali. Analiza rynku tonażowego (tygodnie 11-14/2024)
Przygotowania do bazy offshore. Jak wygląda budowa?