• <
port_rezerwa_mega_1100_200

Most czy przeprawa promowa? Molslinjen potwierdza, że kierowcy coraz częściej wybierają to drugie

jk

23.06.2017 08:13 Źródło: promyskat.pl
Strona główna Porty Morskie, Logistyka Morska, Transport Morski Most czy przeprawa promowa? Molslinjen potwierdza, że kierowcy coraz częściej wybierają to drugie
Most czy przeprawa promowa? Molslinjen potwierdza, że kierowcy coraz częściej wybierają to drugie - GospodarkaMorska.pl

Molsinjen opublikował wyniki dotyczące liczby przewiezionych pojazdów osobowych pomiędzy Jutlandią a Fionią. Jak wyjaśnił armator, coraz więcej kierowców wybiera przeprawę promem zamiast przejazdu mostem.

Dane liczbowe nie pozostawiają wątpliwości. Z roku na rok coraz więcej kierowców w tym regionie, mając do wyboru przeprawę mostową albo promową, decyduje się na tę drugą opcję. O ile w ciągu pierwszych pięciu miesięcy 2016 r. Molslinjen przewiózł przez Kattegat 424 128 pojazdów osobowych, to w tym roku było to już 459 708 pojazdów osobowych. Oznacza to wynoszący aż 8,4 procent wzrost.

Władze Molslinjen nie mają wątpliwości, że prom postrzegany jest coraz częściej jako atrakcyjna alternatywa dla mostu. Zwłaszcza, że duński operator dysponuje nowoczesnymi, wygodnymi i szybkimi promami. Niedawno do jego floty dołączył kolejny szybki katamaran Express 3. Wybór promu przez kierowców pociąga też za sobą wiele pozytywnych skutków.

„W 2016 r. pobite zostały wszelkie rekordy i wygląda na to, że w 2017 r. przyczynimy się do dalszej redukcji obciążeń, jeśli chodzi o ruch uliczny na drogach Jutlandii oraz Fionii, gdzie zmotoryzowani muszą wykazywać się cierpliwością w związku z robotami drogowymi i towarzyszącymi im długimi kolejkami” - powiedział Jesper Skovgaard z Molslinjen.

Wraz ze wzrostem liczby pojazdów osobowych, Molslinjen odnotował również wzrost liczby pasażerów. W ciągu pierwszych pięciu miesięcy było ich 1 014 663 (w tym samym okresie ub. r. - 976 101). Oznacza to wzrost wynoszący 4 procent.

„To pokazuje, że nadal zwiększamy udział w rynku, odbierając je Mostowi nad Wielkim Bełtem. To potwierdza również tendencję, że ludzie wolą płynąć, omijając korki uliczne” - powiedział Jesper Skovgaard.

 

Źródło:
promyskat.pl
Port Gdynia - Budowa infrastruktury portowej do odbioru ścieków ze statków w Porcie Gdynia - 390x150
port_gdańsk_deepwater_2021_390x100

Surowce

 Ropa brent 64,38 $ baryłka  0,00% 21:58
 Cyna 40250,00 $ tona -1,71% 26 lis
 Cynk 3330,00 $ tona -2,94% 26 lis
 Aluminium 2618,00 $ tona -4,45% 26 lis
 Pallad 2680,00 $ uncja  0,00% 21:57
 Platyna 1191,10 $ uncja  0,00% 21:59
 Srebro 25,11 $ uncja  0,00% 21:59
 Złoto 1731,30 $ uncja  0,00% 21:59

Dziękujemy za wysłane grafiki.