Taką zapowiedź usłyszeli szczecinianie z ust wiceministra gospodarki morskiej i żeglugi śródlądowej, Jerzego Materny podczas Narady Przednawigacyjnej. Pieniądze mają być wykorzystane na udrożnienie Odry.
- Chcemy ten miliard przeznaczyć na usunięcie tzw. wąskich gardeł czy też pogłębienie tam, gdzie jest największa erozja - mówił wiceminister Jerzy Materna.
W ten sposób ministerstwo chce pomóc w przywróceniu ruchu barek, które mają docierać aż do Opola. XV Narada Przednawigacyjna organizowana przez Związek Polskich Armatorów Śródlądowych. W spotkaniu udział wzięli przedstawiciele Ministerstwa Gospodarki Morskiej i Żeglugi Śródlądowej, przedstawiciele administracji państwowej, w tym Urzędów Żeglugi Śródlądowej oraz Regionalnych Zarządów Gospodarki Wodnej, armatorzy, a także przedstawiciele środowiska akademickiego.
Związek Polskich Armatorów Śródlądowych zrzesza aktualnie 60 prywatnych firm żeglugowych z całej Polski. Są to armatorzy pracujący na Odrze, Wiśle, Warcie, a także za zachodnią granicą Polski. Związek reprezentuje prawie 100 proc. floty śródlądowej w Polsce.
MI przygotuje projekt rozporządzenia ws. planu zagospodarowania przestrzennego wód portu morskiego w Dziwnowie
Port Elbląg liczy na większy przeładunek
Masowce i tankowce na fali. Analiza rynku tonażowego (tygodnie 11-14/2024)
Przygotowania do bazy offshore. Jak wygląda budowa?
Dzień Kierowcy Zawodowego z udziałem gdyńskich terminali
Polski sektor transportu wodnego podkreśla znaczenie współpracy w obszarze badań i rozwoju