PMK
Od początku 2017 roku do 1 kwartału 2018 roku liczba statków do bunkrowania LNG wzrosła do sześciu, a ta liczba ma się dwukrotnie zwiększyć do 2020 roku. Po kolejnych 5 latach ta liczba może wzrosnąć nawet do 30.
- Większość infrastruktury LNG jest w dużej mierze zbudowana, reszta gospodarki coraz częściej rozważa inwestycje w ten sektor - powiedział Peter Keller, przewodniczący SEA / LNG.
Zainteresowanie LNG jako paliwem morskim rośnie szczególnie przed wejściem w życie globalnego ograniczenia emisji siarki w roku 2020.
W ostatnich latach popyt na skroplony gaz ziemny utrzymywał się na stałym poziomie około 240 MTPA (megaton rocznie), ale zgodnie z prognozami CWC zaprezentowanymi podczas konferencji, produkcja wzrośnie o 140 mln ton do 2020 r.
Roger Bounds podkreśla, że światowy przemysł morski zmniejszył emisję CO2 o ponad 10 procent od 2007 roku, pomimo wzrostu handlu morskiego. Dlatego firma oczekuje popytu na paliwa LNG ze strony żeglugi, gdzie 57 statków znajdujących się na morzu już napędzanych jest skroplonym gazem ziemnym, a kolejnych 79 zostało zamówionych na całym świecie.
Szef Shell LNG uważa, że paliwa LNG to alternatywa dla operatorów statków, które muszą być zgodne z nowymi przepisami dotyczącymi emisji siarki i tlenku azotu. LNG jest konkurencyjne cenowo i może przyczynić się do zmniejszenia emisji w porównaniu do oleju napędowego i oleju opałowego.
W celu zaspokojenia popytu ze strony żeglugi i poszerzenia wykorzystywania gazu jako paliwa dla transportu, Shell w 2012 nabył udziały w norweskiej firmie Gasnor, która dla operatorów statków i innych klientów dostarcza 300.000 ton LNG rocznie. Shell planuje zbudować także specjalny gazowiec LNG, który będzie obsługiwał statki napędzane LNG w Europie Północnej.
Kolejki na przeprawie promowej w Świnoujściu
Morza spotkały się w Gdańsku. Baltic and Black Sea Ports & Shipping 2023
Współpraca Portu Gdańsk i mieszkańców dzielnic miasta na rzecz poprawy jakości życia
Terminal LNG w Świnoujściu – kolejna dostawa gazu z USA i wizyta ambasadora
Horała: inwestycja w głębokowodne terminale przeładunkowe jest absolutnie kluczowa
Wkrótce ruszy przetarg na wykonawcę części hydrotechnicznej terminala offshore w Świnoujściu