• <
bulk_cargo_port_szczecin

LHS liczy, że do połowy roku sfinalizuje przejęcie Euroterminala Sławków

pc

27.01.2018 09:28 Źródło: PAP
Strona główna Porty Morskie, Terminale, Logistyka Morska, Transport Morski LHS liczy, że do połowy roku sfinalizuje przejęcie Euroterminala Sławków

Partnerzy portalu

LHS liczy, że do połowy roku sfinalizuje przejęcie Euroterminala Sławków - GospodarkaMorska.pl

Linia Hutnicza Szerokotorowa (LHS) liczy, że do połowy tego roku uda się jej sfinalizować przejęcie Euroterminala Sławków - poinformował PAP prezes PKP LHS Zbigniew Tracichleb. Obecnie do LHS należy niecałe 10 proc. udziałów w terminalowej spółce.

"Zakończony został proces wyceny Euroterminala, ale nie jest jeszcze przez nas zatwierdzona. Myślę, że w ciągu tego kwartału rozpoczniemy rozmowy. (...) Mam nadzieję, że połowa roku powinna być etapem finalnym w tym zakresie" - powiedział PAP Tracichleb.

"Nie wiemy, ile to przejęcie będzie nas kosztować, ale część środków na inwestycje mamy zabezpieczonych" - dodał.

Spółka informowała wcześniej, że zamierza przeznaczyć na rozwój 800 mln zł do roku 2025. Zamierza przeznaczyć pieniądze na modernizację lokomotyw, zwiększenie przepustowości linii, zabezpieczenie infrastruktury logistycznej i niezbędne programy remontowe.

Linia Hutnicza Szerokotorowa to najdłuższa linia szerokotorowa w Polsce przeznaczona do transportu towarowego. Łączy kolejowe przejście graniczne polsko-ukraińskie Hrubieszów/Izow z położonym w woj. śląskim Euroterminalem w Sławkowie. Liczy prawie 400 km i biegnie przez pięć województw: lubelskie, podkarpackie, świętokrzyskie, małopolskie i śląskie. Linia LHS jest w wyłącznym użytkowaniu zarządcy, którym jest spółka PKP LHS.

81,4 proc. udziałów w spółce Euroterminal Sławków należy do katowickiej Grupy CZH, natomiast po 9,3 proc. udziałów mają spółki: PKP Cargo Logistics oraz PKP Linia Hutnicza Szerokotorowa.

Swoje zdolności przeładunkowe euroterminal szacuje na prawie 285 tys. kontenerów rocznie; może też przeładować ok. 2 mln ton węgla, 380 tys. ton wyrobów stalowych oraz ok. 365 tys. ton innych towarów masowych, jak sól, biomasa czy ziarno, i 200 tys. towarów na paletach. Część terenów terminalu została włączona do Katowickiej Specjalnej Strefy Ekonomicznej.

Partnerzy portalu

port_gdańsk_390x100_2023

Dziękujemy za wysłane grafiki.