Minister gospodarki morskiej Marek Gróbarczyk w rozmowie w Radiu Szczecin stwierdził, że cała flota w Polsce będzie wymieniona . - W naszych planach jest budowa 10 promów w okresie 10-15 lat, bo taka jest potrzeba. Musimy wymienić wszystkie promy – powiedział.
Minister wyjaśnił, że chodzi o zupełnie nowy rodzaj promów, które ze względu na dyrektywę unijną dotyczącą m.in. zmniejszonej zawartości siarki, muszą spełniać nowe standardy i posiadać np. napędy dualne, dwupaliwowe, czy też znacznie dłuższe linie ładunkowe.
Jakiś czas temu ogłoszono plany budowy dwóch promów dla Polskiej Żeglugi Bałtyckiej. Kontrakt na budowę pierwszego będzie podpisany po wakacjach. Promy te mają być jednostkami ro-pax o długości 220 metrów i szerokości ok. 30 metrów. Koszt budowy wyniesie ok. 250 milionów euro. Statki mają być zasilane dual fuel, zabierać na pokład ponad 800 pasażerów, a linia ładunkowa ma mieć 3,5 kilometra
00:04:03
Rekordowy tunel dnie Bałtyku połączy Niemcy i Danię w 2029 roku (wideo)
00:04:15
Największe kontenerowce świata - przegląd
Polski masowiec zderzył się z suwnicą i żurawiami
Prezydent Elbląga: unijne środki na modernizację portu dadzą miastu silny impuls rozwojowy
Okno Maersk na Azję. Firma otwiera centrum logistyczne w Szanghaju
Służby i instytucje przygotowują się do sezonu zimowego. Spotkanie z udziałem ministra infrastruktury
KE dała zielone światło na unijne finansowanie inwestycji w porcie w Elblągu
Fąfara: w przyszłym roku Orlen może dostarczyć Ukrainie 1 mld m sześc. gazu
Południowa perspektywa na dostęp do morza. Porty Szczecin i Świnoujście bramą dla Dolnego Śląska i Opolszczyzny