PMK
Włoski koncern żeglugowy Grimaldi zamówił sześć statków ro-ro w chińskiej stoczni Jinling. Jednostki są warte 400 mln dolarów i mają zostać dostarczone w 2020 roku.
Każdy ze statków będzie się odznaczał długością 238 metrów, szerokością 34 metrów i tonażem 64 tys. ton. Będą w stanie przewieźć naraz 7,800 metrów ładunków tocznych, czyli około 500 przyczep.
Jednostki będą dodatkowo wyposażone w silnik hybrydowy, który podczas postoju w porcie będzie pracował wyłącznie na energii elektrycznej.
Po dostarczeniu trzy jednostki będą pracowały na szlakach na Morzu Śródziemnym, podczas gdy trzy następne zostaną sprzedane siostrzanej spółce Finnlines i będą pływać po Bałtyku.
Grimaldi planujetakże inne inwestycje w swoją flotę. Przewoźnik podpisał właśnie list intencyjny na przebudowę dwóch swoich promów typu ro-pax.
Modernizację przejdą dwie doskonale znane jednostki - Cruise Roma oraz Cruise Barcelona. Są to dwa siostrzane promy, które zbudowane zostały w latach 2007-2008. W ramach planowanej inwestycji mają zostać one wydłużone, a dodatkowo stać się mają bardziej ekologiczne. Na obu jednostkach mają się pojawić baterie litowo-jonowe – będą one wykorzystywane podczas wykonywania manewrów w portach, a także postoju – w ten sposób zostanie wyeliminowana konieczność korzystania z zasilanych paliwem generatorów. Dodatkowo statki zostaną wyposażone w scrubbery (płuczki spalin).
00:04:03
Rekordowy tunel dnie Bałtyku połączy Niemcy i Danię w 2029 roku (wideo)
00:04:15
Największe kontenerowce świata - przegląd
Polski masowiec zderzył się z suwnicą i żurawiami
Bangladesz odmawia przyjęcia rosyjskiego statku z elementami elektrowni jądrowej
10 tys. żołnierzy i funkcjonariuszy będzie pilnować infrastruktury krytycznej
Grupa OTL podsumowuje III kwartał. Trudna sytuacja rynkowa
Znamy laureatów IV edycji Grantu Dzielnicowego Busole organizowanego przez Baltic Hub
Hapag-Lloyd: biznes urósł, ale zyski mocno spadły
Wietnamskie porty na liście rankingu Lloyd’s List. Refleksje po Port Gdańsk Business Mixer w Wietnamie
Prezydent Świnoujścia popiera rozwój portu, ale nie utworzenie Przylądka Pomerania