Nowe oblicza nadwodnych terenów przemysłowych, pod takim tytułem odbędzie się 18 czerwca br. w szczecińskim porcie V Międzynarodowa Konferencja Naukowa z cyklu Fenomeny Pogranicza. Organizują ją Zarząd Morskich Portów Szczecin i Świnoujście SA oraz Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie.
Konferencja jest zwieńczeniem wspólnego projektu ZMPSiŚ SA oraz Wydziału Budownictwa i Architektury ZUT, jakim jest organizacja konkursu skierowanego do studentów pierwszego roku studiów magisterskich kierunku architektura i urbanistyka w ramach przedmiotu zarządzanie miastami, polegającego na opracowaniu koncepcji urbanistycznej dla dawnego portu wolnocłowego w porcie w Szczecinie ze szczególnym uwzględnieniem magazynu 44, dla którego mają zostać szczegółowo określone możliwości wykorzystania przestrzeni użytkowej. Wystawa prac konkursowych towarzyszyć będzie konferencji. Wybór laureatów odbędzie się w jej trakcie. Komisję konkursową wspierać będą głosem doradczym zaproszone na konferencję krajowe i zagraniczne autorytety z dziedziny architektury.
Poza rozstrzygnięciem konkursu, podczas konferencji będzie można wysłuchać wykładów na temat:
1. Nowe oblicza terenów portowych - wyzwania i szanse.
2. Port w strukturze miasta – rewitalizacja nadwodnych terenów poprzemysłowych.
3. Adaptacja wartościowych historycznie budynków poprzemysłowych.
4. Transformacja nadwodnego krajobrazu miast.
5. Przestrzenie publiczne przyszłości.
Wstęp na konferencję jest bezpłatny. Zgłoszenia przyjmowane są do 10 czerwca br. pod adresami e-mail: Alicja.Switalska@zut.edu.pl oraz azwolinski@zut.edu.pl. Patronat medialny nad konferencją objęły TVP Szczecin i Kurier Szczeciński.
Idą zmiany w Porcie Gdynia. Demontaż Bühlera na Nabrzeżu Indyjskim
Zmiany w Chińsko-Polskim Towarzystwie Okrętowym S.A. "Chipolbrok"
Unimot przygotowuje dodatkową infrastrukturę importową dla LPG
W Baltimore otwarto trzecią, tymczasową trasę w pobliżu zniszczonego mostu
MI przygotuje projekt rozporządzenia ws. planu zagospodarowania przestrzennego wód portu morskiego w Dziwnowie
Port Elbląg liczy na większy przeładunek