PMK
Osadzony w niemieckiej Bremie operator terminalowy EUROGATE zaliczył lekki spadek przeładunku kontenerów, o 1,4 proc., do 14,4 mln TEU.
Terminale kontenerowe w Bremerhaven odnotowały przeładunki rzędu 5,5 miliona ton, co stanowi wzrost o 0,9 procent w porównaniu z rokiem ubiegłym. W tym miejscu przekształcenie dużych konsorcjów żeglugowych i wynikające z tego rozległe zmiany w harmonogramach miały pozytywny wpływ na wolumeny w drugiej połowie roku.
W terminalu kontenerowym EUROGATE w Hamburgu przeładunki spadły o 25,6 procent, do 1,7 miliona TEU. Restrukturyzacja sojuszy i wynikająca z tego utrata klientów oraz bankructwo wieloletniego klienta Hanjin miały negatywny wpływ na ten wynik.
Ze wzrostem o 15,1 proc. w 2017 r. terminal kontenerowy EUROGATE w Wilhelmshaven odnotował dwucyfrowy wzrost drugi rok z rzędu. Było to wynikiem nowej struktury aliansów kontenerowych, ponieważ miesięczna liczba przeładunków podwoiła się od maja.
Co więcej, nowy terminal w cypryjskim Limassolu również ruszył w dobrym kierunku, z przeładunkami wynoszącymi ok. 345 000 TEU w pierwszym roku eksploatacji.
- Chociaż rok 2017 był dobrym rokiem, wyniki na koniec roku pokazały, że generalnie trudniej jest generować trwałe pozytywne zyski - skomentował Michael Blach, prezes zarządu grupy EUROGATE.
00:04:03
Rekordowy tunel dnie Bałtyku połączy Niemcy i Danię w 2029 roku (wideo)
Okno Maersk na Azję. Firma otwiera centrum logistyczne w Szanghaju
Służby i instytucje przygotowują się do sezonu zimowego. Spotkanie z udziałem ministra infrastruktury
KE dała zielone światło na unijne finansowanie inwestycji w porcie w Elblągu
Fąfara: w przyszłym roku Orlen może dostarczyć Ukrainie 1 mld m sześc. gazu
Południowa perspektywa na dostęp do morza. Porty Szczecin i Świnoujście bramą dla Dolnego Śląska i Opolszczyzny
10 tys. żołnierzy i funkcjonariuszy będzie pilnować infrastruktury krytycznej