PMK
Świnoujski Euro Terminal zakupił nowy dźwig samojezdny firmy Liebherr, model LHM 280. Urządzenie przypłynęło do Świnoujścia 23 kwietnia. Operacja instalacji dźwigu przebiegła 24 kwietnia i trwała około 6 godzin.
Obok modelów LHM 180 i 150 jest to już trzeci sprzęt marki niemieckiego producenta w terminalu. Nowy dźwig może pochwalić się udźwigiem do 84 ton, co pozwala Euro Terminalowi na przeładunek większej liczby konstrukcji stalowych i offshore, ładunków specjalnych czy kontenerów.
Oprócz nowego sprzętu Euro Terminal może się pochwalić posiadaniem dwóch innych dźwigów samojezdnych: Liebherr 180 o udźwigu do 64 ton oraz Liebherr 150 o udźwigu 40 ton.
Euro Terminal to jedyny prywatny terminal na zachodnim wybrzeżu Polski. Spółka istnieje na rynku od 1992 roku. Obejmuje on dwa główne baseny portowe dla obsługi statków. To główne centrum obsługi ładunków chłodniczych, w szczególności mrożonych produktów rybnych oraz owoców cytrusowych. Dzięki odpowiedniej powierzchni magazynowej i otwartym placom składowym, terminal rozwija się również jako centrum obsługi produktów przemysłu drzewnego, drobnicy konwencjonalnej i ładunków specjalnych (ponadgabarytowych).
00:04:03
Rekordowy tunel dnie Bałtyku połączy Niemcy i Danię w 2029 roku (wideo)
Okno Maersk na Azję. Firma otwiera centrum logistyczne w Szanghaju
Służby i instytucje przygotowują się do sezonu zimowego. Spotkanie z udziałem ministra infrastruktury
KE dała zielone światło na unijne finansowanie inwestycji w porcie w Elblągu
Fąfara: w przyszłym roku Orlen może dostarczyć Ukrainie 1 mld m sześc. gazu
Południowa perspektywa na dostęp do morza. Porty Szczecin i Świnoujście bramą dla Dolnego Śląska i Opolszczyzny
10 tys. żołnierzy i funkcjonariuszy będzie pilnować infrastruktury krytycznej