• <
port_rezerwa_mega_1100_200

Ekolodzy sprzeciwiają się niemieckiemu terminalowi LNG w Brunsbüttel

PMK

29.05.2019 19:47 Źródło: własne
Strona główna Porty Morskie, Logistyka Morska, Transport Morski Ekolodzy sprzeciwiają się niemieckiemu terminalowi LNG w Brunsbüttel
Ekolodzy sprzeciwiają się niemieckiemu terminalowi LNG w Brunsbüttel - GospodarkaMorska.pl

W niemieckim Brunsbüttel planowana jest budowa terminalu importowego LNG. Problem w tym, że ma on powstać  w sąsiedztwie elektrowni jądrowej i wielu dużych przedsiębiorstw, czemu sprzeciwia się niemiecka organizacja ekologiczna Deutsche Umwelthilfe. Stowarzyszenie przedstawiło we wtorek w Berlinie opinię prawną, według której plan budowy terminalu w Brunsbüttel nie powinien zostać zatwierdzony.

Obecnie w Niemczech trwa zawzięty spór wokół tej sprawy. Projekt terminalu bronią władze federalne i lokalne, a sprzeciwiają się mu rosnący w siłę Zieloni. Według eksperta ochrony środowiska, Cornelii Ziehm, terminal LNG można zlokalizować tylko w miejscu, które jest wystarczająco daleko od innych niebezpiecznych zakładów i ludności zamieszkującej. Dlatego według niej nie można go zbudować na planowanej nieruchomości między elektrownią jądrową Brunsbüttel a Elbehafen.

Planowany terminal LNG o łącznej wartości około 500 mln euro jest wspólnym przedsięwzięciem trzech firm: Gasunie LNG Holding, Oiltanking GmbH i Vopak LNG Holding. Obiekt ma zapewnić usługę dystrybucji LNG, w tym rozładowanie i załadowanie statków LNG, składowanie LNG, regazyfikację oraz dystrybucję LNG za pośrednictwem samochodów ciężarowych i barek.

W ramach joint venture trio ma zbudować, a następnie być właścicielem i operatorem terminalu importowego, który zdywersyfikuje niemieckie źródła dostaw gazu i ułatwi dostęp do LNG jako alternatywnego paliwa o niskiej emisji.

Władze federalne i lokalne stanowczo wspierają ten plan. Jesienią powinna zostać podjęta decyzja o inwestycji prywatnych operatorów. Obecnie firmy starają się przyciągnąć potencjalnych klientów do terminalu. Inne możliwe lokalizacje terminala LNG to Wilhelmshaven i Stade.

Minister Gospodarki Szlezwika-Holsztynu, Bernd Buchholz (FDP), skrytykował nowy raport.

- Ta opinia prawna nie wnosi nic nowego - powiedział Buchholz. - Rząd landowy nadal zakłada, że ​​projekt jest gotowy do zatwierdzenia i może zostać wykonany bez przeszkód.

Eka von Kalben, przewodnicząca grupy parlamentarnej Zielonych w Szlezwiku-Holsztynie skrytykowała w poniedziałek ten projekt. Uważa za niepotrzebny długofalowy rozwój infrastruktury dla ograniczonego, kopalnego, źródła energii, które dodatkowo może pochodzić z amerykańskich wierceń.

Bollore Logistics
port_gdańsk_deepwater_2021_390x100
port_gdynia_port_zewnętrzny_390x100_jpg_2020

Surowce

 Ropa brent 64,38 $ baryłka  0,00% 21:58
 Cyna 38725,00 $ tona -0,80% 27 paź
 Cynk 3385,00 $ tona -2,03% 27 paź
 Aluminium 2703,00 $ tona -4,49% 27 paź
 Pallad 2680,00 $ uncja  0,00% 21:57
 Platyna 1191,10 $ uncja  0,00% 21:59
 Srebro 25,11 $ uncja  0,00% 21:59
 Złoto 1731,30 $ uncja  0,00% 21:59

Dziękujemy za wysłane grafiki.