pc/enamor.pl
Już wkrótce Oceanograf, nowoczesny katamaran naukowo-badawczy należący do Uniwersytetu Gdańskiego, zostanie wyposażony w E-NETMOS. Stworzona przez Enamor aplikacja CMMS (Computerised Maintenance Management System) zainstalowana zostanie na jednostce do końca marca 2019 roku.
E-NETMOS jest systemem informatycznym przeznaczonym do wsparcia i utrzymania ruchu na statkach oraz w firmach produkcyjnych. Jego nadrzędnym cel to ułatwienie użytkownikowi zarządzania zasobami poprzez określenie stanu faktycznego np. wyposażenia, magazynu czy zamówień, oraz wspomaganie przepływów pracy. System posiada przejrzysty i intuicyjny interfejs oraz synchronizację danych przy zapewnieniu połączenia internetowego.
Umowa pomiędzy Enamorem i Uniwersytetem Gdańskim zakłada stworzenie szytego na miarę systemu, zbudowanie bazy komponentów statku r/v Oceanograf oraz instalację i implementację na jednostce i w biurze.
Nowoczesny statek naukowo-badawczy Uniwersytetu Gdańskiego ma 49,5 m długości, 14 m szerokości i 2 m zanurzenia. Wysokość boczna jednostki to 3,8 m, a wysokość do pokładu górnego – 6,55 m. Statek posiada napęd diesel electric: agregaty Volvo (dwa po 420 kW i dwa po 225 kW) oraz pędniki Schottel (dwa rufowe pędniki azymutalne i dwa pędniki dziobowe). Prędkość ekonomiczna nowej jednostki to 10 w., maksymalna zaś jest o 2 w. większa.
Zasięg przy prędkości ekonomicznej to 2 500 Mm, a autonomiczność żeglugi – 21 dni. Portem macierzystym Oceanografa jest Gdynia. Statek może zabrać na pokład maksymalnie 20 osób.
Budowę Oceanografa w Stoczni Remontowej Nauta w Gdyni rozpoczęto w maju 2013 roku. Wodowanie jednostki odbyło się w czerwcu 2015 roku, a chrzest w roku 2016.
00:04:03
Rekordowy tunel dnie Bałtyku połączy Niemcy i Danię w 2029 roku (wideo)
00:04:15
Największe kontenerowce świata - przegląd
Polski masowiec zderzył się z suwnicą i żurawiami
Prezydent Elbląga: unijne środki na modernizację portu dadzą miastu silny impuls rozwojowy
Okno Maersk na Azję. Firma otwiera centrum logistyczne w Szanghaju
Służby i instytucje przygotowują się do sezonu zimowego. Spotkanie z udziałem ministra infrastruktury
KE dała zielone światło na unijne finansowanie inwestycji w porcie w Elblągu
Fąfara: w przyszłym roku Orlen może dostarczyć Ukrainie 1 mld m sześc. gazu
Południowa perspektywa na dostęp do morza. Porty Szczecin i Świnoujście bramą dla Dolnego Śląska i Opolszczyzny