pc/enamor.pl
Już wkrótce Oceanograf, nowoczesny katamaran naukowo-badawczy należący do Uniwersytetu Gdańskiego, zostanie wyposażony w E-NETMOS. Stworzona przez Enamor aplikacja CMMS (Computerised Maintenance Management System) zainstalowana zostanie na jednostce do końca marca 2019 roku.
E-NETMOS jest systemem informatycznym przeznaczonym do wsparcia i utrzymania ruchu na statkach oraz w firmach produkcyjnych. Jego nadrzędnym cel to ułatwienie użytkownikowi zarządzania zasobami poprzez określenie stanu faktycznego np. wyposażenia, magazynu czy zamówień, oraz wspomaganie przepływów pracy. System posiada przejrzysty i intuicyjny interfejs oraz synchronizację danych przy zapewnieniu połączenia internetowego.
Umowa pomiędzy Enamorem i Uniwersytetem Gdańskim zakłada stworzenie szytego na miarę systemu, zbudowanie bazy komponentów statku r/v Oceanograf oraz instalację i implementację na jednostce i w biurze.
Nowoczesny statek naukowo-badawczy Uniwersytetu Gdańskiego ma 49,5 m długości, 14 m szerokości i 2 m zanurzenia. Wysokość boczna jednostki to 3,8 m, a wysokość do pokładu górnego – 6,55 m. Statek posiada napęd diesel electric: agregaty Volvo (dwa po 420 kW i dwa po 225 kW) oraz pędniki Schottel (dwa rufowe pędniki azymutalne i dwa pędniki dziobowe). Prędkość ekonomiczna nowej jednostki to 10 w., maksymalna zaś jest o 2 w. większa.
Zasięg przy prędkości ekonomicznej to 2 500 Mm, a autonomiczność żeglugi – 21 dni. Portem macierzystym Oceanografa jest Gdynia. Statek może zabrać na pokład maksymalnie 20 osób.
Budowę Oceanografa w Stoczni Remontowej Nauta w Gdyni rozpoczęto w maju 2013 roku. Wodowanie jednostki odbyło się w czerwcu 2015 roku, a chrzest w roku 2016.
Unimot przygotowuje dodatkową infrastrukturę importową dla LPG
W Baltimore otwarto trzecią, tymczasową trasę w pobliżu zniszczonego mostu
MI przygotuje projekt rozporządzenia ws. planu zagospodarowania przestrzennego wód portu morskiego w Dziwnowie
Port Elbląg liczy na większy przeładunek
Masowce i tankowce na fali. Analiza rynku tonażowego (tygodnie 11-14/2024)
Przygotowania do bazy offshore. Jak wygląda budowa?