PMK
Irlandzkie Dublin Port Company planuje przyspieszyć ze swoimi planami inwestycyjnymi, aby zapewnić wystarczającą przepustowość portu w przyszłości.
W oparciu o plan do 2040 r. port zainwestował 75 mln euro w infrastrukturę portową w 2017 roku. Kolejne 132 mln euro zostanie zainwestowane w obecnym roku. Prace nad pierwszymi inwestycjami już się rozpoczeły.
- Nasz wielomilionowy program inwestycyjny jest zgodny z ciągłymi inwestycjami naszych klientów w nowe statki. Irish Ferries przeznaczył 165 milionów euro na ogromny nowy statek, który ma wejść na trasę Holyhead - Dublin do połowy 2020 roku. Jeszcze w tym roku warty 150 mln euro W.B. Yeats rozpocznie służbę na trasie z Dublina do Cherbourga - skomentował Eamonn O'Reilly, dyrektor zarządzający Portu w Dublinie.
- Podczas gdy BREXIT niesie ze sobą niepewność i wyzwania dla naszego biznesu, połączenie inwestycji przez naszych klientów i port w Dublinie opiera się na wspólnym zaufaniu w przyszłości. W ciągu najbliższych dwóch miesięcy sfinalizujemy nasze plany dotyczące wprowadzenia kontroli granicznej w handlu z Wielką Brytanią i jestem przekonany, że wymagane kontrole nie spowodują znacznego utrudnienia przepływu towarów lub osób przez port w Dublinie - dodał.
W 2017 r. wielkość przewozów towarowych portu osiągnęła rekordowy poziom, osiągając 36,4 mln ton brutto (+4,5 proc.). Import wzrósł o 3,9% do 21,5 mln ton brutto, a eksport wzrósł o 4,9% do 14,9 mln ton brutto.
00:04:03
Rekordowy tunel dnie Bałtyku połączy Niemcy i Danię w 2029 roku (wideo)
00:04:15
Największe kontenerowce świata - przegląd
Polski masowiec zderzył się z suwnicą i żurawiami
Prezydent Elbląga: unijne środki na modernizację portu dadzą miastu silny impuls rozwojowy
Okno Maersk na Azję. Firma otwiera centrum logistyczne w Szanghaju
Służby i instytucje przygotowują się do sezonu zimowego. Spotkanie z udziałem ministra infrastruktury
KE dała zielone światło na unijne finansowanie inwestycji w porcie w Elblągu
Fąfara: w przyszłym roku Orlen może dostarczyć Ukrainie 1 mld m sześc. gazu
Południowa perspektywa na dostęp do morza. Porty Szczecin i Świnoujście bramą dla Dolnego Śląska i Opolszczyzny