Rok 2015 okazał się rekordowym dla DFDS. Obroty grupy wzrosły o 5% do poziomu 13,5 mld koron duńskich. EBITDA, czyli zysk przed uwzględnieniem odsetek, podatków i amortyzacji wzrósł o 42% do poziomu 2 041 miliona koron duńskich. Te historyczne wyniki są częściowo efektem silnego wzrostu wolumenu przewozów towarowych i pasażerskich między kontynentem a Wielką Brytanią.
34% całości obrotu DFDS wygenerował na usługach Morza Północnego, które jest największym rynkiem dla przewoźnika. Wzrost wolumeny w 2015 roku o 10% po części wynikało z poprawy kondycji brytyjskiej gospodarki. DFDS przeprawił więcej o 12,2% jednostek miedzy Rotterdamem (Vlaardingen) a Felixstowe i o 12,9% więcej miedzy Rotterdamem a Immingham.
Jak podkreśla Mikael Mortensen, Dyrektor trasy łączącej Rotterdamem z Wielką Brytanią, wyniki pokazują silny wzrost w stosunku do 2014 roku. Tak dobre wyniki są również efektem rotacji statkami o różnych porach roku między trasami w celu pogodzenia zgłaszanego popytu ze zdolnościami przewozowymi na różnych trasach Morza Północnego i Morza Bałtyckiego. Dlatego też w grudniu DFDS przeniósł między innymi dwa ze swoich największych statków o zdolności przewozowej do 307 naczep do codziennej obsługi połączenia towarowego między Gandawą a Goteborgiem.
Na połączeniu Rosyth – Zeebrugge wolumen przewozów towarowych wzrósł o 10%. Był to pierwszy rok, w którym połączenie przyniosło zyski. Dyrektor trasy Stein Est podsumowuje, że jest to efekt powziętych działań. Wprowadzenie przez UE dyrektywy siarkowej w 2015 roku i w związku z tym pojawienie się dodatkowych kosztów zagrażało przyszłości trasy. W porozumieniu ze szkockim rządem, DFDS i port Rosyth zdecydowali się zainwestować 6 milionów euro w połączenie. Inwestycja obejmowała instalację płuczek spalin na statkach, optymalizację zużycia paliwa i poprawę infrastruktury szkockiego terminalu.
Pierwsze kroki zostały pojęte a terminal został zmodyfikowany w taki sposób, żeby już jesienią ubiegłego roku przyjmować statki ze zwiększoną pojemnością. Stein Est podkreśla swoje oczekiwanie co do utrzymania się tego trendu w 2016 roku.
2015 okazał się także rekordowym rokiem pod względem przewozów na trasie miedzy IJmuiden i Newcastle – 587 000 pasażerów oraz 121 500 samochodów osobowych.
00:04:03
Rekordowy tunel dnie Bałtyku połączy Niemcy i Danię w 2029 roku (wideo)
00:04:15
Największe kontenerowce świata - przegląd
Polski masowiec zderzył się z suwnicą i żurawiami
Okno Maersk na Azję. Firma otwiera centrum logistyczne w Szanghaju
Służby i instytucje przygotowują się do sezonu zimowego. Spotkanie z udziałem ministra infrastruktury
KE dała zielone światło na unijne finansowanie inwestycji w porcie w Elblągu
Fąfara: w przyszłym roku Orlen może dostarczyć Ukrainie 1 mld m sześc. gazu
Południowa perspektywa na dostęp do morza. Porty Szczecin i Świnoujście bramą dla Dolnego Śląska i Opolszczyzny
10 tys. żołnierzy i funkcjonariuszy będzie pilnować infrastruktury krytycznej