pc
Jest biało-czerwona i ma 5 x 8 metrów. To nowa bandera, którą 4 lipca, w 35. rocznicę wejścia do służby, podniesie Dar Młodzieży. Jak poinformował portal zaglowce.info, ufundował ją prezydent Bydgoszczy.
Nowa bandera ma łącznie 40 metrów kwadratowych. Wyjątkowy prezent komendantowi Daru Młodzieży przekaże prezydent Bydgoszczy Rafał Bruski, który jest absolwentem Akademii Morskiej w Gdyni. Co ciekawe, pierwszą banderę dla tej fregaty wykonały hafciarki także z ziemi bydgoskiej.
Wielkie bandery na żaglowcach to w Europie mało popularny zwyczaj. Słyną z nich raczej południowoamerykańskie jednostki. Dar Młodzieży będzie się zatem wyróżniał, chociaż do tych największych trochę mu brakuje. Bark Union z Peru ma przykładowo banderę w rozmiarze 18 x 27 metrów.
Wielką banderę Daru Młodzieży będzie można obejrzeć w Gdyni 4 lipca podczas obchodów 35. rocznicy podniesienia bandery na tej jednostce oraz 5-8 sierpnia w Szczecinie podczas regat The Tall Ships Races.
Dar Młodzieży – żaglowiec szkoleniowy akademii Morskiej w Gdyni – to jeden z najpopularniejszych żaglowców świata. Zapraszany jest na wszystkie zloty i regaty wielkich żaglowców w kraju i zagranicą.
Podczas służby pod biało-czerwoną banderą, w latach 1982-2015 „Dar Młodzieży” odbył 202 podróże, przepłynął ponad 545 tysięcy mil morskich, 680 razy zawijał do portów całego świata. Na pokładzie fregaty przeszkoliło się ok. 18 000 uczniów i studentów szkół morskich polskich i zagranicznych.
00:04:03
Rekordowy tunel dnie Bałtyku połączy Niemcy i Danię w 2029 roku (wideo)
00:04:15
Największe kontenerowce świata - przegląd
Polski masowiec zderzył się z suwnicą i żurawiami
Prezydent Elbląga: unijne środki na modernizację portu dadzą miastu silny impuls rozwojowy
Okno Maersk na Azję. Firma otwiera centrum logistyczne w Szanghaju
Służby i instytucje przygotowują się do sezonu zimowego. Spotkanie z udziałem ministra infrastruktury
KE dała zielone światło na unijne finansowanie inwestycji w porcie w Elblągu
Fąfara: w przyszłym roku Orlen może dostarczyć Ukrainie 1 mld m sześc. gazu
Południowa perspektywa na dostęp do morza. Porty Szczecin i Świnoujście bramą dla Dolnego Śląska i Opolszczyzny