Chodzi o inwestycje związane z eksportem płodów rolnych. Rozbudowa portów morskich ma dotyczyć przede wszystkim elewatorów oraz infrastruktury przeładunkowej.
Rządu Ukrainy wiąże duże nadzieje związane ze współpracą z koreańskim koncernem, ma ona przyczynić się do promowania sprzedaży za granicę produktów rolnych na główne rynki zagraniczne.
- Daewoo International Corporation jest jednym z aktywnych uczestników na ukraińskim rynku rolnym, przyczyniając się do eksportu zboża i innych produktów do Azji i na Bliski Wschód - powiedział Alieksiej Pawlienko, minister polityki agrarnej Ukrainy.
Daewoo wyraziło już wcześniej zainteresowanie rozwojem infrastruktury portów w regionach nikołajewskim i chersońskim, gdzie istnieje baza przeładunków zbóż.
Poziom przeładunku towarów w portach morskich na Ukrainie w I półroczu 2015 r.
W okresie styczeń - czerwiec 2015 r. w portach morskich na Ukrainie dokonano przeładunku 71,67 mln ton towarów (wzrost o 5,9 % w porównaniu z poziomem przeładunków w analogicznym okresie 2014 r.). Państwowi operatorzy portowi dokonali przeładunku 25,66 mln ton towarów (36% łącznego poziomu przeładunku towarów w ukraińskich portach morskich). W przypadku operatorów prywatnych wskaźnik ten wyniósł 46 mln ton (64% łącznego poziomu przeładunku towarów).
Przeładunek eksportowanych z Ukrainy towarów w styczniu-czerwcu 2015 r. wyniósł 49,32 mln ton, a towarów importowanych do kraju 9,51 mln ton. Poziom przeładunku towarów tranzytowych wyniósł 9,76 mln ton.
Przeładunki kontenerów w Chinach w górę
Kanał Dębicki i inne projekty inwestycyjne zapewnią Portowi Szczecin nowe możliwości działania
Kongres Polskie Porty 2030. Terminalom nie brakuje wyzwań
Nie powstanie trzeci pas na Obwodnicy Trójmiasta. Ministerstwo ma inną koncepcję
Aktywna Plaża z Portem Gdynia, czyli święto siatkówki plażowej za nami
190 tys. zł na zakup drona podwodnego dla Portu Gdańsk