PMK
Władze Portu Pireus, należącego w większości do chińskiego COSCO Shipping, zawiązały alians z portem w Szanghaju mający na celu promowanie morskiego transportu kontenerowego.
Pireus, COSCO Shipping i Shanghai International Port Group (SIPG) będą wspólnie opracowywały projekty, trenowały swoją załogą i wymieniały się informacjami rynkowymi – czytamy w oświadczeniu greckiego portu. Te synergiczne działania mają wspomóc wzrost handlu i przycznić się do powstania nowych okazji biznesowych.
Szanghaj to największy chiński port, który rocznie przeładowuje ok 36 mln TEU. - To porozumienie z pewnością zwiększy liczbę towarów płynących z Szanghaju do Pireusu – zapowiedział Stergios Pitsiorlas, jeden z członków greckiego ministerstwa gospodarki.
Przypomnijmy, że chiński koncern kupił w tym roku 51 proc. udziałow w Pireusie za kwotę 280,5 mln euro. Rząd grecki pozyskał dzięki temu fundusze na spłatę swoich długów. Teraz Chińczycy planuję inwestycje w swój nowy obiekt. Ich celem jest osiągnięcie w 2018 roku obrotów rzędu 5 mln TEU rocznie i uczynienie z Grecji wielkiego hubu transportowego dla handlu między Azją i Wschodnią Europą.
- Jeśli osiągniemy ten poziom, to Pireus spokojnie znajdzie się w 30 największych portów na świecie - powiedział nowy dyrektor zarządzający portu - Fu Cheng Qiu.
Planowana rozbudowa wysunęły by także Pireus na 5 miejsce na liście europejskich portów kontenerowych (obecnie 8. miejscie), wyprzedzając hiszpańskie Algeciras i Walencję. To nie pierwsze inwestycje Cosco w greckim porcie. Koncern od 2009 roku był właścicielem dwóch nabrzeż, w które zainwestował 3,3 mln TEU.
Grupa Unimot podpisała z Peninsula Petroleum Limited list intencyjny w sprawie współpracy w zakresie fizycznych dostaw paliwa żeglugowego w polskich portach
Po ponad miesiącu od katastrofy kolejne statki opuszczają port w Baltimore
Rail Baltica wkładem w nowoczesny transport towarowy dla krajów nadbałtyckich
Z Portu Gdańsk do Grudziądza przetransportowano 300-tonowy element przyszłej elektrowni
Nowo wybudowane Nabrzeże Dąbrowieckie w Porcie Szczecin obsłużyło pierwszy statek
Konosament – wydanie ładunku na podstawie LOI