PMK
Hongkoński operator portowy Cosco Shipping Ports (CSP) zanotował wzrost zysku i przychodów w trzecim kwartale 2018 roku. Przychody wzrosły o 62,6 proc., do 253 mln dolarów, a zysk o 11,8 proc. do 75,1 mln dolarów.
Terminale CSP przeładowały łącznie 30,8 mln TEU, o 11,1 proc. więcej niż rok temu. W spółkach-córkach koncerny wzrost wyniósł aż 33 proc., do 5,79 mln TEU.
W ciągu całych pierwszych 9 miesięcy tego roku przychody firmy wzrosły o 73,5 proc., do 748,4 mln dolarów. Zysk przypadający na akcjonariuszy spadł jedna o 46 proc., do 244,1 mln dolarów.
Zysk spółki sięgnął w zeszłym roku 514,4 mln dolarów, o 107,4 proc. więcej niż w 2016 roku, gdy ten wynik wyniósł 247 mln dolarów.
Piraeus Container Terminal w Grecji i Guangzhou South China Oceangate Container Terminal Company były głównymi motorami zysku w odniesieniu do spółek, w których grupa ma pakiet kontrolny, podczas gdy pozostałe terminale odnotowały 31,5 proc. wzrost zysku. Ogółem przez terminale CSP przewinęło się 100,2 mln TEU.
COSCO Shipping Ports zanotowało także wzrost przychodów w 2017 roku, do 634 mln dolarów, o 14,1 proc więcej r/r. Lepsze wyniki były zasługą ożywienia gospodarczego oraz szeregu przejęć mniejszych spółek.
Obejmowały one zakup 51 proc. udziałów grupy NPH w Hiszpanii i zwiększenie udziałów w Zeebrugge Terminal, a także przejęcie 51 proc. udziałów w terminalu Nantong. W przyszłości grupa planuje skoncentrować swoje inwestycje w południowo-wschodniej Azji, Ameryce Łacińskiej i Afryce, aby kontynuować rozbudowę swojej sieci terminali.
Portfel grupy obejmuje 35 portów rozmieszczonych w Azji Południowo-Wschodniej, Europie i na Bliskim Wschodzie z 179 miejscami do cumowania kontenerowców.
Zaczepił w Danii o most, płynie do Polski
CMA CGM i CEVA Logistics oficjalnym partnerem logistycznym igrzysk Paryż 2024
Floty i szlaki żeglugowe bezpieczne dzięki dostępności map elektronicznych. Biura hydrograficzne powinny pomóc żegludze
Nowe sankcje na Rosję mają dotyczyć żeglugi i portów
Rozwój, organizacja, uniwersalność. Strategia Rozwoju Grupy Kapitałowej OT Logistics do 2026 r.
Maersk prognozuje EBITDA do 6 mld USD w 2024 r. i wysoki CAPEX do 2025 r.