Po trzech latach strat, grupa China Ocean Shipping Company (COSCO) wróciła w 2014 roku w swoich księgach finansowych do koloru czarnego.
Jej łączny zysk netto wyniósł 5,04 mld juanów, tj. około 823 mln USD. Było to możliwe, mimo niepewnej sytuacji na rynku frachtu oceanicznego, dzięki poprawie o 2,02 proc. przychodów operacyjnych i obniżce o 0,21 proc. ogólnych kosztów działalności, poinformował zarząd.
Według niego, COSCO Group zakłada uzyskać do 2020 roku rentowność w działalności w granicach 4 - 5,5 proc. rocznie.
COSCO to piąty pod względem pojemności statków największy na świecie armator kontenerowców. Należy do kapitału chińskiego, pochodzącego z Singapuru.
Nowojorskie terminale czeka modernizacja
Indie przejmą port w Iranie. USA mówią o sankcjach
Bornholm jednak bez wielkiego offshore? Jest płytko
OSW: niemieckie porty morskie są w kryzysie, notują spadki przeładunków
Polski Dzień Morza w Budapeszcie z udziałem przedstawicieli branży portowej
ETA.fm Podcast - podsumowanie tygodnia CW17'24 i CW18'24