Wczoraj (17.11) odbyło się seminarium "Bezpieczeństwo w portach morskich" zorganizowane przez Polski Rejestr Statków oraz Krajową Izbę Gospodarki Morskiej.
Celem seminarium było upowszechnienie wiedzy o najlepszych praktykach związanych z działaniami na rzecz wielopłaszczyznowego bezpieczeństwa portów morskich. W wydarzeniu udział wzięli pracownicy portu Gdańsk, PRS, Kapitanatów Gdynia i Gdańsk oraz Akademii Morskiej z Gdynii.
W czasie semnarium można było wysłuchać m.in. Jerzego Saja z Urzędu Morskiego w Gdyni, który wyjaśniał jak wygląda obsługa ładunków niebezpiecznych w gdyńskim porcie. W latach 2010-14 w gdyńskim porcie liczba awarii związanych z tymi substancjami wynosiła od 1 do 3, z wyjątkiem 2010 roku, kiedy ich liczba wyniosła aż 11. Większość tych przypadków to efekt złej obsługi poza portem, tylko dwa potencjalnie groźne zdarzenia były skutkiem błędów załogi portu.
Z kolei Marek Nościusz z PRS przedstawił w swojej prezentacji kierunki działania, jakie porty powinny przyjąć, aby ograniczyć wypadki przy pracy, choroby zawodowe oraz zmniejszyć zagrożenia wypadkowe. Radosław Hołda z Portu Gdańsk mówił o ochronie przeciwpożarowej w tym porcie, a całość seminarium zakończyła prezentacja Iwony Gibas i Sebastiania Misiuka z PRS o bezpieczeństwie ładunków przechowywanch na terenie portów morskich. Jako przykład posłużyła niedawna tragedia w chińskim porcie Tiencin.
Konosament – wydanie ładunku na podstawie LOI
Idą zmiany w Porcie Gdynia. Demontaż Bühlera na Nabrzeżu Indyjskim
Zmiany w Chińsko-Polskim Towarzystwie Okrętowym S.A. "Chipolbrok"
Unimot przygotowuje dodatkową infrastrukturę importową dla LPG
W Baltimore otwarto trzecią, tymczasową trasę w pobliżu zniszczonego mostu
MI przygotuje projekt rozporządzenia ws. planu zagospodarowania przestrzennego wód portu morskiego w Dziwnowie