• <
Kongres Polskie Porty 2030 edycja 2024

Bezkolizyjne przejazdy zwiększają bezpieczeństwo na Rail Baltica

pc

02.01.2018 14:59 Źródło: PAP
Strona główna Porty Morskie, Terminale, Logistyka Morska, Transport Morski Bezkolizyjne przejazdy zwiększają bezpieczeństwo na Rail Baltica

Partnerzy portalu

Bezkolizyjne przejazdy zwiększają bezpieczeństwo na Rail Baltica - GospodarkaMorska.pl

W Zielonce, Mokrej Wsi i Tłuszczu PKP Polskie Linie Kolejowe wybudują bezkolizyjne skrzyżowania w miejscu przejazdów kolejowo-drogowych. Wartość inwestycji to około 100 mln zł - poinformowały we wtorkowym komunikacie PKP PLK.

"Nowe obiekty zapewnią sprawniejszy przejazd pociągów na linii Warszawa – Białystok oraz zwiększą poziom bezpieczeństwa w ruchu kolejowym i drogowym" - napisano w komunikacie.

W Zielonce tunel drogowy powstanie w ciągu ulicy Inżynierskiej. Nowy obiekt połączy Inżynierską z ulicą Leśną i Kolejową.

Z kolei w Tłuszczu PKP PLK wybudują wiadukt drogowy w ciągu drogi wojewódzkiej nr 634. Zastąpi on istniejący przejazd kolejowo-drogowy. Na wiadukcie będą wydzielone chodniki i ścieżki rowerowe.

W Mokrej Wsi powstanie wiadukt nad linią kolejową, który zastąpi przejazd kolejowo-drogowy. Poza ułatwieniem dla kierowców, będą ścieżki rowerowe i chodniki oraz udogodnienia dla osób o ograniczonej mobilności.

Bezkolizyjne skrzyżowania w Tłuszczu, Mokrej Wsi i Zielonce będą realizowane w systemie "projektuj i buduj", na co zaplanowano 22 miesiące.

Rail Baltica tolinia kolejowa będąca elementem transeuropejskiego korytarza transportowego, łącząca torem normalnym Warszawę, Kowno, Rygę, Tallinn i Helsinki[1]. Planowany odcinek Rail Baltica w Polsce to 341 km trasy kolejowej, z czego 172 km linii dwutorowej i 169 km linii kolejowej jednotorowej. Pociągi będą mogły jeździć tą trasą z prędkością 160 km/h[2]. Jest to jeden z priorytetowych projektów Trans-European Transport Networks (Sieci Transeuropejskie TEN-T).

bulk_cargo_port_szczecin

Partnerzy portalu

Pomorska Specjalna Strefa Ekonomiczna
port_gdańsk_390x100_2023

Dziękujemy za wysłane grafiki.