PMK
Londyńska giełda Baltic Exchange utworzyła specjalny panel, która zamierza opracować nowy indeks LNG dla powiększenia wiedzy na temat transportu tego surowca.
Ten ruch został zaplanowany z brokerami zajmującymi się rynkiem transportu LNG. Spółki LNG Affinity, Braemar ACM, Clarksons i SSY są pierwszymi członkami panelu stworzonego przez BE.
Panel obecnie rozważa różne możliwości. Po sfinalizowaniu dyskusji ich propozycja zostanie przedstawiona radzie Baltic Index do zatwierdzenia i przeprowadzenia fazy próbnej.
- Rozwój LNG transportowanego drogą morską doprowadził do powstania rynku spot. Jednak każdy rynek spotowy musi być poparty standardowymi warunkami umownymi - jak to już ma miejsce na tankowcach i hurtowych rynkach frachtu - powiedział Mark Jackson, dyrektor zarządzający Baltic Exchange. - The Baltic Exchange chce wspierać rynek przewozu i mamy nadzieję, że dzięki indeksowi uzyskamy większą przejrzystość - dodał Jackson.
W ostatnich latach znaczny globalny wzrost produkcji gazu ziemnego i wzrost importu w Indiach, Chinach, Pakistanie i Egipcie doprowadził do zasadniczej zmiany dynamiki rynku żeglugowego LNG. Ponadto podpisywane są kolejne umowy krótkookresowe, bez stałych miejsc docelowych.
Światowy handel tym surowcem przez ostatnie lata zdywersyfikował się, gdyż zbudowano nowe terminale importowe i eksportowe, a flota LNG nadal się powiększa. Do niedawna rynek żeglugi LNG charakteryzował się niskim poziomem aktywności na rynku spotowym, przy czym większość działalności prowadzona była na bazie długoterminowej.
Ministerstwo Infrastruktury: decyzja w sprawie przetargu na terminal zbożowy w rękach Portu Gdynia
Nowy niemiecki terminal LNG odebrał pierwszy ładunek skroplonego gazu
Nowy kontenerowy plac przeładunkowy w Porcie Gdynia
Kryzysy powodują wzrost kosztów w żegludze, ale frachty znów spadają. Analiza rynku frachtowego i czarterowego (tygodnie 8-11/2024)
Paliwo uzyskane z orzechów nerkowca szansą na uczynienie żeglugi bardziej "zieloną"?
Pierwszy duży kontenerowiec na metanol już w Europie