pc
Nietypowy załadunek w OT Port Gdynia. Na Nabrzeżu Rumuńskim na chłodniowiec trafi łącznie 3 000 t drobiu. To pierwsza taka operacja w historii gdyńskiego portu.
Mrożony drób ładowany jest na statek Green Egersund. Jednostka przypłynęła do Gdyni z Sankt Petersburga w poniedziałek. Zbudowany w 1990 r. chłodniowiec ma 109 m długości, 18 m szerokości oraz 5,5 m zanurzenia. Pływa pod bahamską banderą. Statek ma pozostać w gdyńskim porcie do czwartku.
To nie pierwsza wizyta tej jednostki w Gdyni. W 2015 r. w Stoczni Marynarki Wojennej przechodziła ona remont klasowy. Z niewiadomych przyczyn Green Egersund podczas manewrów uderzył wtedy w dok, co doprowadziło do rozerwania poszycia jednostki i ostatecznie wycieku mazutu, czyli niebezpiecznego dla środowiska ciężkiego oleju opałowego.
OT Port Gdynia jest częścią Grupy Kapitałowej OT Logistics od połowy 2014 roku. To w pełni uniwersalny terminal drobnicy konwencjonalnej z rosnącym udziałem przeładunków agro. Posiada także dominującą pozycję w Polsce w przeładunku ro-ro (ładunki toczne, naczepy). W 2016 roku port przeładował 3,3 mln ton towarów. Poprzez system wewnętrznych dróg kołowych i kolejowych port jest doskonale skomunikowany z krajowym systemem transportowym. OT Port Gdynia obsługuje regularne zawinięcia do Gdyni armatorów Finnlines (Finlandia), Transfennica (Finlandia), Grieg Star (USA), Euroafrica (Afryka Zachodnia), jak również serwisy czarterowe na Morzu Bałtyckim i serwisy czarterowe do Ameryki Centralnej, Północnej i Południowej.
OT Logistics S.A. to polska firma z ponad 70-letnim doświadczeniem. Wraz ze spółkami tworzącymi Grupę Kapitałową OT Logistics jest największym operatorem portowym w Polsce i na południowym Bałtyku oraz liderem w transporcie wodnym śródlądowym, od Kaliningradu w Rosji po porty w Niemczech i Holandii. Grupa skupia również podmioty wyspecjalizowane w transporcie drogowym, kolejowym, a także w spedycji i logistyce. OT Logistics jest również największym branżowym udziałowcem portu morskiego Luka Rijeka w Chorwacji. W 2016 r. Grupa wypracowała 712,1 mln zł skonsolidowanych przychodów ze sprzedaży, a jej zysk netto wyniósł 10,0 mln zł.
Akcje OT Logistics od 2013 r. są notowane na Giełdzie Papierów Wartościowych w Warszawie.
Idą zmiany w Porcie Gdynia. Demontaż Bühlera na Nabrzeżu Indyjskim
Zmiany w Chińsko-Polskim Towarzystwie Okrętowym S.A. "Chipolbrok"
Unimot przygotowuje dodatkową infrastrukturę importową dla LPG
W Baltimore otwarto trzecią, tymczasową trasę w pobliżu zniszczonego mostu
MI przygotuje projekt rozporządzenia ws. planu zagospodarowania przestrzennego wód portu morskiego w Dziwnowie
Port Elbląg liczy na większy przeładunek