• <
Kongres Polskie Porty 2030 edycja 2024

24 jednostki Damena dotarły do Rotterdamu szlakiem arktycznym (foto)

ew

28.10.2018 16:54 Źródło: własne
Strona główna Porty Morskie, Terminale, Logistyka Morska, Transport Morski 24 jednostki Damena dotarły do Rotterdamu szlakiem arktycznym (foto)

Partnerzy portalu

24 jednostki Damena dotarły do Rotterdamu szlakiem arktycznym (foto) - GospodarkaMorska.pl

Grupa Damen poinformowała o pomyślnym transporcie swoich 24 jednostek arktyczną trasą. Szlak arktyczny pozwala skrócić czas podróży z Chin do Europy i Ameryki Północnej nawet do 30 proc.

Jednostki zostały przewiezione na pokładzie drobnicowca Tasmanic Winter, pływającego pod liberyjską banderą. Były to zupełnie nowe statki, zbudowane w stoczniach Damena w Changde i Yichang. Warto wspomnieć, że to jedna z bardzo charakterystycznych praktyk Damena – produkcja nieukończonych statków popularnych klas i typów, które są następnie oferowane do sprzedaży.

Damen transportuje te jednostki ze swoich zakładów do Holandii. Tam z kolei, większość z nich będzie gotowa do sprzedaży klientom poszukującym możliwie najkrótszych czasów dostawy. To rozwiązanie pozwala na szybkie odebranie jednostki, która jest wykańczana zgodnie ze specyficznymi życzeniami danego klienta.

Ostatnia dostawa objęła głównie najpopularniejsze holowniki Damena takie jak: ASD Tugs 2411, ASD Tugs 2009, ASD Tugs 3010 ICE czy Stan Tugs 1606.

Warto wspomnieć, że to już drugi taki transport w tym roku. W kwietniu ciężarowiec m/v Lone przewiózł do Rotterdamu 11 pontonów o długościach od 41 do 72 , zbudowanych pod nadzorem kluczowych instytucji klasyfikacyjnych, takich jak DNV.  Trasa wzdłuż północnego wybrzeża Rosji do Europy może skrócić czas podróży nawet o osiem dni w porównaniu z tradycyjną trasą południową. Ta forma transportu jest więc wysoce opłacalna i pozwoli Damenowi zwiększyć swoją przewagę na tle konkurencji.

Szlak Arktyczny to droga morska łączącą Chiny z Atlantykiem, biegnąca wzdłuż północnych brzegów Eurazji, m.in. przez Morze Barentsa, Morze Karskie, Cieśninę Wilkickiego, Morze Łaptiewów, Wschodniosyberyjskie, Cieśninę De Longa, Morze Czukockie i Cieśninę Beringa. Rejs statków tą drogą staje się coraz popularniejszy, głównie ze względu na topnienie lodowców wskutek globalnego ocieplenia.

bulk_cargo_port_szczecin

Partnerzy portalu

Pomorska Specjalna Strefa Ekonomiczna
port_gdańsk_390x100_2023

Dziękujemy za wysłane grafiki.