pc
200 mln zł dofinansowania dla mniejszych portów i przystani rybackich zapowiedziano w poniedziałek w Ustce podczas otwarcia biura poselskiego Doroty Arciszewskiej-Mielewczyk, posłanki na sejm RP i przewodniczącej sejmowej Komisji Gospodarki Morskiej i Żeglugi Śródlądowej. Pieniądze mają być przeznaczone na rozbudowę infrastruktury.
– Planujemy takie przesunięcie, alokację środków, ale to będzie miało miejsce, gdy rozstrzygniemy główne inwestycje. Mamy rozpoznane potrzeby mniejszych portów i przystani rybackich. To są inwestycje często rzędu miliona złotych, ale bardzo potrzebne. Szacujemy, że te dodatkowe środki to będzie maksymalnie 200 milionów. Decyzje jednak zapadną po tym, jak rozstrzygniemy na przykład sprawę modernizacji Ustki. To również prawie 200 milionów – mówił w poniedziałek w Ustce Janusz Wrona, dyrektor departamentu rybołówstwa w Ministerstwie Gospodarki Morskiej i Żeglugi Śródlądowej, cytowany przez Radio Gdańsk.
Jak zapowiada Dorota Arciszewska-Mielewczyk, jej biuro poselskie w Ustce ma być punktem kontaktu ze społecznością rybacką.
– Potrzeba utworzenia takiego miejsca była podnoszona wielokrotnie – nie wszyscy mają czas jeździć do Trójmiasta, by się z nami spotkać Teraz to ułatwiamy. To jeden z najważniejszych portów dla polskiego rybołówstwa i dlatego też biuro będzie działać przy ulicy Grunwaldzkiej 7 w Ustce. Branża rybna jest bardzo nam potrzebna. Pokazała to ostatnio na targach w Brukseli, gdzie, jak się okazało, jesteśmy czwartą siłą w Europie. Gospodarka morska musi mieć silną pozycję w naszym kraju – mówi Dorota Arciszewska-Mielewczyk, posłanka na Sejm RP i przewodnicząca sejmowej Komisji Gospodarki Morskiej i Żeglugi Śródlądowej.
Jak podaje Radio Gdańsk, przebudowa portu w Ustce ma zakończyć się w 2023 r. Będzie on powiększony dzięki przesunięciu o 250 m na zachód jednego z falochronów. Dodatkowo, wyremontowany zostanie także wschodni falochron, którego konstrukcja nie była wymieniana od początku dwudziestego wieku i do dzisiaj opiera się na drewnianych palach.
Nowy kontenerowy plac przeładunkowy w Porcie Gdynia
Kryzysy powodują wzrost kosztów w żegludze, ale frachty znów spadają. Analiza rynku frachtowego i czarterowego (tygodnie 8-11/2024)
Paliwo uzyskane z orzechów nerkowca szansą na uczynienie żeglugi bardziej "zieloną"?
Pierwszy duży kontenerowiec na metanol już w Europie
Bezpiecznie do portu mimo niepogody
Biden chce jak najszybciej otworzyć port Baltimore i odbudować most Key