• <
PZT_1100x200_gif_2020

1,5 mld brakuje na poprawę dostępu kolejowego do trójmiejskich portów

Strona główna Porty Morskie, Logistyka Morska, Transport Morski 1,5 mld brakuje na poprawę dostępu kolejowego do trójmiejskich portów
1,5 mld brakuje na poprawę dostępu kolejowego do trójmiejskich portów - GospodarkaMorska.pl

mk

06.12.2018 Źródło: własne

W drugim postępowaniu przetargowym PKP PLK na poprawę dostępu kolejowego do portów w Gdańsku i Gdyni oferty złożone przez wykonawców okazały się o ponad 1,5 mld zł wyższe, niż ustalono w budżecie.

Zaskakuje fakt, że w poprzednich przetargach unieważnionych w połowie września różnica w stosunku do ustalonego budżetu była mniejsza i wynosiła łącznie 1,233 mld zł.

Dwa przetargi dla Gdańska


Pierwszy przetarg dotyczący portu w Gdańsku obejmuje realizację robót budowlanych na linii 227/249 i stacji Gdańsk Zaspa Towarowa oraz linii 722. Na to zadanie spółka PKP PLK przewidziała 209,100 mln zł. Otrzymane oferty pochodzą od firm: Trakcja PRKiI (649,147 mln zł), Budimex (540,458 mln zł), China Civil Egineering Construction Corporation (512,736 mln zł) oraz Pomorskie Przedsiębiorstwo Mechaniczno-Torowe (535,042 mln zł), a także konsorcjów: NDI Sp. z o.o. i NDI S.A. (548,697 mln zł), Copas Polska i S.A. de Obras y Servicios Copas (569,779 mln zł), Colas Rail Polska i Colas Rail (553,671 mln zł) oraz Torpol i Intercor (562,631 mln zł). Ponadto oferenci zaproponowali realizację zadania w ciągu 30 lub 31 miesięcy oraz objęcie swoich prac okresem gwarancji o długości 60 miesięcy.

Drugie postępowanie dla Gdańska przewiduje wykonanie robót budowlanych na linii 226 i stacji Gdańsk Port Północny oraz linii 965 i stacji Gdańsk Kanał Kaszubski. Na realizację prac inwestor przewidział 547,659 mln zł. Otrzymane oferty pochodzą od firm: Budimex (941,636 mln zł) oraz Trakcja PRKiI (1,299 mld zł), a także konsorcjum Intercor i Torpol (1,137 mld zł). Wszyscy, którzy zgłosili się do konkursu, przewidzieli realizację zadania w ciągu 30 miesięcy.

Jedna inwestycja dla Gdyni


Przetarg dotyczy wykonania robót budowlanych na stacji Gdynia Port w ramach projektu pn. „Poprawa dostępu kolejowego do portu morskiego w Gdyni”. W tym przypadku budżet opiewa na 1,112 mld zł. Otrzymane oferty pochodzą od firmy Budimex (1,960 mld zł) oraz konsorcjum Torpol i Intercor (2,417 mld zł). Propozycje przewidują wykonanie zadania w ciągu 30 miesięcy oraz objęcia prac 60-miesięcznym okresem gwarancji.

Niestety bardzo znaczące różnice w wycenie ofert w stosunku do przewidzianych budżetów wskazują, że przetargi znowu zostaną unieważnione.

Źródło:
własne
Port Gdynia - Budowa infrastruktury portowej do odbioru ścieków ze statków w Porcie Gdynia - 390x150
MIĘDZYNARODOWA DROGA WODNA E70
port_gdańsk_sprzedaż_pge_390x100_2021

Surowce

 Ropa brent 64,38 $ baryłka  0,00% 21:58
 Cyna 31180,00 $ tona -0,23% 14 maj
 Cynk 2924,00 $ tona 1,14% 14 maj
 Aluminium 2438,00 $ tona 0,66% 14 maj
 Pallad 2680,00 $ uncja  0,00% 21:57
 Platyna 1191,10 $ uncja  0,00% 21:59
 Srebro 25,11 $ uncja  0,00% 21:59
 Złoto 1731,30 $ uncja  0,00% 21:59

Dziękujemy za wysłane grafiki.