jk/PAP
Rada nadzorcza spółki ogłosiła konkurs na stanowisko prezesa zarządu Polskie LNG S.A. Poprzedni prezes, Jan Chadam złożył w maju rezygnację z pełnienia tej funkcji.
Lista wymagań wobec kandydatów na najważniejsze stanowisko we władzach spółki jest bardzo długa. Powinni oni posiadać m.in. ukończone studia wyższe z tytułem zawodowym magistra, co najmniej dziesięcioletni staż pracy, znać przedmiot działalności spółki oraz sektora, w którym działa, posiadać doświadczenie w zarządzaniu zespołami ludzkimi i kierowaniu zespołami zadaniowymi, doświadczenie w zakresie audytu czy znać zasady funkcjonowania spółek kapitałowych.
Mile widziana jest również znajomość języka angielskiego co najmniej w stopniu komunikatywnym. Idealni kandydaci muszą też być odporni na stres, umieć pracować w zespole, być kreatywnymi, znać się na zasadach dialogu społecznego i na rozwiązywaniu konfliktów społecznych.
Co ważne, w trakcie rozmowy kwalifikacyjnej kandydaci powinni zaprezentować syntetyczną koncepcję rozwoju spółki. Szczegóły ogłoszenia można znaleźć tutaj.
Właścicielem spółki Polskie LNG jest Gaz-System. Została ona powołana do budowy terminala skroplonego gazu ziemnego LNG w Świnoujściu. Terminal ten to jedna z największych polskich inwestycji energetycznych ostatnich lat, uznana przez polski rząd za strategiczną dla bezpieczeństwa energetycznego kraju. To jedna z największych instalacji regazyfikacyjnych w Europie i największa w basenie Morza Bałtyckiego. Gazoport w Świnoujściu znalazł się także na liście firm o szczególnym znaczeniu dla obronności kraju.
W grudniu 2015 r. do gazoportu wpłynął pierwszy statek ze skroplonym gazem - metanowiec "Al Nuaman" z katarskim LNG. Jednostka o długości ponad 315 m miała gaz przeznaczony do technicznego rozruchu gazoportu. W kwietniu 2016 r. terminal LNG uzyskał pozwolenie na użytkowanie.
W kwietniu tego roku Gaz-System poinformował, że Terminal LNG im. Prezydenta Lecha Kaczyńskiego w Świnoujściu będzie rozbudowany. Moc regazyfikacyjna terminalu ma wzrosnąć z 5 mld m sześc. do 7,5 mld m sześc. gazu ziemnego rocznie.
Konosament – wydanie ładunku na podstawie LOI
Idą zmiany w Porcie Gdynia. Demontaż Bühlera na Nabrzeżu Indyjskim
Zmiany w Chińsko-Polskim Towarzystwie Okrętowym S.A. "Chipolbrok"
Unimot przygotowuje dodatkową infrastrukturę importową dla LPG
W Baltimore otwarto trzecią, tymczasową trasę w pobliżu zniszczonego mostu
MI przygotuje projekt rozporządzenia ws. planu zagospodarowania przestrzennego wód portu morskiego w Dziwnowie