Czołowy europejski hub transportowy, port w Rotterdamie, weźmie udział w studium wykonalności o nazwie HySupply w celu zbadania, jaką rolę mógłby odegrać port w ewentualnym utworzeniu nowego korytarza handlowego dla wodoru.
Projekt jest prowadzony przez Niemcy, które mocno inwestują w wodór i skupi się na możliwościach i warunkach transportu tego odnawialnego źródła energii z Australii do niemieckich portów.
Badanie HySupply będzie prowadzone przez 2 lata. W tym czasie zostanie również opracowany plan wdrożenia, a zainteresowane strony z Niemiec i Australii będą mogły prowadzić intensywny dialog również na szczeblu rządowym.
Zarząd Portu Rotterdam współpracuje z wieloma partnerami w celu wprowadzenia wielkoskalowej sieci wodorowej w całym kompleksie portowym, dzięki czemu Rotterdam stałby się międzynarodowym centrum produkcji, importu i transportu wodoru do innych krajów w Europie.
Port chce dzięki temu utrzymać w przyszłości pozycję czołowego portu energetycznego w Europie Północno-Zachodniej.
Niezbędna infrastruktura obejmie terminale i rurociągi, a także obiekt do produkcji zielonego wodoru zasilany energią z morskich farm wiatrowych. Port chce, aby terminale i rurociągi importowe do Chemelot i Nadrenii Północnej-Westfalii działały w 2030 roku.
Unimot przygotowuje dodatkową infrastrukturę importową dla LPG
W Baltimore otwarto trzecią, tymczasową trasę w pobliżu zniszczonego mostu
MI przygotuje projekt rozporządzenia ws. planu zagospodarowania przestrzennego wód portu morskiego w Dziwnowie
Port Elbląg liczy na większy przeładunek
Masowce i tankowce na fali. Analiza rynku tonażowego (tygodnie 11-14/2024)
Przygotowania do bazy offshore. Jak wygląda budowa?