Pierwszy na świecie bardzo duży gazowiec (VLGC,) zasilany skroplonym gazem ropopochodnym, przeszedł pomyślnie pełne próby morskie i jest gotowy do powrotu do eksploatacji.
„BW Gemini”, zbudowany w 2015 roku, jest własnością BW LPG, spółkę zarejestrowaną na giełdzie w Oslo. Statek został w tym roku doposażony w przełomową technologię zasilania paliwem LPG firmy Wärtsilä. To pierwszy z 12 statków LPG BW, które mają być przystosowane do pracy na paliwie LPG z systemem Wärtsilä.
Zastosowanie LPG jako paliwa zmniejsza emisje tlenków siarki (SOx) o około 97 procent i jest postrzegane jako ważny krok w kierunku dekarbonizacji żeglugi.
- LPG napędza ten statek, jednocześnie chroniąc środowisko, i nie możemy się doczekać, aby zademonstrować korzyści dla branży, ponieważ żegluga przygotowuje się na przyszłość z napędem bezemisyjnym. BW LPG dziękuje firmie Wärtsilä za współpracę nad tą wiodącą w branży innowacją i za podzielenie się naszą wizją osiągnięcia zrównoważonego rozwoju poprzez czystszą energię - mówi Pontus Berg, wiceprezes wykonawczy ds. Technicznych i operacyjnych.
Zakres projektu Wärtsilä obejmował inżynierię systemu, projekt statku na potrzeby projektu konwersji, dwa zbiorniki paliwa o pojemności 930 m3 wraz z pompami i układem paliwowym, płozy pomp oraz system przeładunkowy.
Dwa największe na świecie promy wodorowe powstaną w Norwegii
Wyciek wody i porażenie prądem przyczyną śmierci technika na pokładzie promu Stena Line
Mein Shiff 7 przygotowuje się do prób morskich. To kolejny wycieczkowiec powstający w Meyer Turku
Wyposażenie napędowe od Kongsberga nada prędkości fregatom niderlandzkiego "Miecznika"
Saab dostarczy siłom morskim Hiszpanii systemy ostrzegania laserowego dla nowych fregat
Tragedia w gdańskiej stoczni. To było morderstwo, nie wypadek