pc
Ekologiczny, innowacyjny i nowoczesny. To dwustronny prom pasażersko-samochodowy, zaprojektowany przez norweskie biuro LMG Marin AS dla włoskiego operatora promowego Caronte & Tourist. Przekazanie jednostki armatorowi planowane jest w 2018 roku.
Prom projektu LMG 290-DEG będzie miał 133 m długości, 21,5 m szerokości oraz 9,1 m zanurzenia. Jego prędkość to 15 w. Na pokład jednostka zabierze 1 500 pasażerów oraz 290 pojazdów (na dwóch samochodowych pokładach). Statek wyposażony jest w gazowo-elektryczny napęd z trzema silnikami dual fuel (LNG lub olej napędowy).
Prom powstanie w tureckiej stoczni Sefine Shipyard. Pierwsza taka jednostka na Morzu Śródziemnym będzie pływała między Villa San Giovanni w Kalabrii a Mesyną na Sycylii.
10 tys. żołnierzy i funkcjonariuszy będzie pilnować infrastruktury krytycznej
NKT zakończyło szybką naprawę kabla eksportowego w systemie przesyłowym Beatrice
„VG” ujawnia: członkostwo w związkach warunkiem pracy Polaków dla Equinora
Konferencja PSEW: morska energetyka wiatrowa kołem zamachowym polskiej gospodarki
Przełożony start rakiety z polskimi satelitami. Pozwolą skuteczniej monitorować sytuację na Bałtyku
Norweski przewoźnik otrzymał pierwszy statek PCTC zgodny z nowymi przepisami bezpieczeństwa IMO