pc
Ekologiczny, innowacyjny i nowoczesny. To dwustronny prom pasażersko-samochodowy, zaprojektowany przez norweskie biuro LMG Marin AS dla włoskiego operatora promowego Caronte & Tourist. Przekazanie jednostki armatorowi planowane jest w 2018 roku.
Prom projektu LMG 290-DEG będzie miał 133 m długości, 21,5 m szerokości oraz 9,1 m zanurzenia. Jego prędkość to 15 w. Na pokład jednostka zabierze 1 500 pasażerów oraz 290 pojazdów (na dwóch samochodowych pokładach). Statek wyposażony jest w gazowo-elektryczny napęd z trzema silnikami dual fuel (LNG lub olej napędowy).
Prom powstanie w tureckiej stoczni Sefine Shipyard. Pierwsza taka jednostka na Morzu Śródziemnym będzie pływała między Villa San Giovanni w Kalabrii a Mesyną na Sycylii.
Wodór stworzy rynek wart 1,4 bln dolarów rocznie
Holandia wspiera bezpieczeństwo na Morzu Czerwonym. HNLMS Tromp kończy misję, na swoją wyrusza HNLMS Karel Doorman
CMA CGM i Bpifrance chcą dekarbonizować branżę morską we Francji. Tworzą fundusz o wartości 200 mln euro
Thales inauguruje nowe centrum testowe dla fregat typu F126
Idą zmiany w Porcie Gdynia. Demontaż Bühlera na Nabrzeżu Indyjskim
Zmiany w Chińsko-Polskim Towarzystwie Okrętowym S.A. "Chipolbrok"