PERN podpisał umowę z firmą, która dostarczy rury i łuki na potrzeby budowy rurociągu produktowego Boronów – Trzebinia, projektu należącego do Megainwestycji. W postępowaniu przetargowym najkorzystniejszą ofertę przedstawiło konsorcjum spółek: Ferrum S.A. oraz Izostal S.A.
Umowa z konsorcjum spółek: Ferrum S.A. z siedzibą w Katowicach (lider) oraz Izostal S.A. z siedzibą w miejscowości Kolonowskie została podpisana 14 lipca 2020 r. Jest to ważny kamień milowy w harmonogramie projektu budowy rurociągu relacji Boronów – Trzebinia.
Celem realizacji projektu jest poprawa bezpieczeństwa zaopatrzenia południa Polski w paliwa przez zwiększenie zasięgu transportu rurociągowego z Zakładu Głównego PKN ORLEN S.A. Inwestycja zakłada budowę rurociągu produktowego o długości ok. 97 km relacji Boronów – Trzebinia, przebiegającego przez tereny województwa śląskiego i małopolskiego (w sumie jedenaście gmin) wraz z modernizacją istniejącej infrastruktury oraz budową dwóch nowych pompowni paliw na trasie rurociągu Płock – Koluszki – Boronów, które zapewnią osiągnięcie zakładanych przepustowości i maksymalizację przeładunków paliw na odcinku Płock – Trzebinia.
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym
Szwedzi czekają na polskie promy. W porcie Ystad rosną obawy o finanse i przyszłość wspólnego projektu
Latarnie Gospodarki Morskiej 2022 w kategorii "Lider Technologii Morskich". Ruszyło głosowanie online
Drugi okręt podwodny dla sił morskich Hiszpanii zwodowany. Tak się prezentuje
Ulstein woduje kolejny statek, którego kadłub zbudował CRIST. Tak prezentuje się Nexans Electra
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym
W Turcji ruszyła budowa pierwszego okrętu logistycznego dla sił morskich Portugalii
Hiszpański „Hydrograf”? Navantia zbuduje okręty specjalistyczne dla Armada Española
Duńskie promy bardziej przyjazne środowisku. Jeden z nich otrzyma nowy system akumulatorów