Bollinger Shipyards, największa prywatna firma zajmująca się budową i naprawą statków w Stanach Zjednoczonych, oraz Edison Chouest Offshore (ECO), światowy lider w dziedzinie budowy i eksploatacji zaawansowanych statków komercyjnych, ogłosiły utworzenie strategicznego partnerstwa o nazwie United Shipbuilding Alliance. Celem współpracy jest szybkie projektowanie, budowa i dostawa nowoczesnych lodołamaczy dla operacji w Arktyce.
USA odpowiedziało na zapytanie Straży Przybrzeżnej USA z 11 kwietnia dotyczące jednostek Arctic Security Cutter (ASC), proponując wykorzystanie komercyjnych statków do celów bezpieczeństwa narodowego w 33-miesięcznym procesie dostaw. Argumentują, że metoda komercyjna może obniżyć koszty o ponad 40% i znacząco przyspieszyć realizację projektów.
– Jeśli misja wymaga szybkości, wydajności i innowacji, odpowiedź jest jasna: pozwólmy amerykańskiemu przemysłowi przewodzić – powiedział Ben Bordelon, prezes Bollinger. – Powstanie United Shipbuilding Alliance to odpowiedź na wezwanie prezydenta Trumpa, by odbudować potęgę amerykańskich stoczni.
– Nasza współpraca podkreśla zaangażowanie w zapewnienie Ameryce przewagi morskiej i bezpieczeństwa w Arktyce – dodał Gary Chouest, prezes ECO.
Partnerstwo opiera się na 144 latach doświadczenia i ponad 6000 pracowników z 33 zakładów produkcyjnych w Zatoce Meksykańskiej. Obie firmy mają już na koncie cztery lodołamacze, a Bollinger buduje obecnie Polar Security Cutter (PSC) dla US Coast Guard, przejęty po stratnej firmie VT Halter.
W zeszłym tygodniu Bollinger otrzymał zielone światło od USCG na rozpoczęcie pełnej produkcji w ramach programu PSC.
– Każdy statek reprezentujący USA musi być budowany tutaj – podkreślił Bordelon. – United Shipbuilding Alliance udowadnia, że przemysł amerykański potrafi działać szybciej, lepiej i taniej, łącząc innowacje z priorytetami bezpieczeństwa narodowego.
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym
Szwedzi czekają na polskie promy. W porcie Ystad rosną obawy o finanse i przyszłość wspólnego projektu
Latarnie Gospodarki Morskiej 2022 w kategorii "Lider Technologii Morskich". Ruszyło głosowanie online
Norweski przewoźnik otrzymał pierwszy statek PCTC zgodny z nowymi przepisami bezpieczeństwa IMO
W Peru rozpoczęto budowę fregaty. To kolejne z serii przedsięwzięć w ramach rozwoju floty i branży okrętowej
Drugi okręt podwodny dla sił morskich Hiszpanii zwodowany. Tak się prezentuje
Ulstein woduje kolejny statek, którego kadłub zbudował CRIST. Tak prezentuje się Nexans Electra
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym
W Turcji ruszyła budowa pierwszego okrętu logistycznego dla sił morskich Portugalii