Pojawiły się plany powstania nowego budynku Urzędu Morskiego w Gdyni. Budynek będzie łączył w sobie właściwości funkcjonalno-użytkowe budynku biurowo-warsztatowo-magazynowego oraz socjalno-administracyjnego, w tym salę konferencyjną i archiwum. Koszt tej inwestycji to 16 mln zł, a jej ukończenie zaplanowano na czwarty kwartał 2024 roku.
Zgodnie z doniesieniami medialnymi i informacjami przekazanymi przez Urząd Morski w Gdyni nowy budynek będzie się mieścił przy ul. Chrzanowskiego 10 w Gdyni.
– Nowy budynek o funkcji biurowo–warsztatowo–magazynowej zostanie wybudowany w bezpośrednim sąsiedztwie głównej siedziby Urzędu Morskiego w Gdyni. Pozwoli to na uzyskanie dodatkowej powierzchni biurowej oraz nowych powierzchni warsztatowo- magazynowych w miejsce istniejących obiektów, które ulegną likwidacji w momencie powstania tzw. Nowej Węglowej – poinformowała Magdalena Kierzkowska, rzecznik prasowy Urzędu Morskiego w Gdyni.
Na jego budowie jednak się nie skończy, a będzie to część większej inwestycji pod nazwą: "Budowa obiektów bazy transportowej".
W ramach tego projektu powstanie budynek garażowy (12 stanowisk), myjnia samochodowa, wiaty na złom i zbędne materiały, magazynek do składowania paliw, farb i środków smarnych, wiaty na gazy techniczne, infrastruktura techniczna w zakresie niezbędnym do funkcjonowania obiektów.
– Do dzisiaj zakończone zostały prace związane z wykonaniem pali przemieszczeniowych dla przyszłego budynku biurowo – warsztatowo – magazynowego na uprzednio wykonanej platformie roboczej. Następnym etapem realizacji inwestycji jest wykonanie płyty fundamentowej i budynku – dodała rzecznik.
Budynek będzie łączył w sobie właściwości funkcjonalno-użytkowe budynku biurowo-warsztatowo-magazynowego oraz socjalno-administracyjnego, w tym salę konferencyjną i archiwum. Nad częścią parterową budynku powstanie „dach zielony", jako atrakcyjne i ekologicznie korzystne pokrycie.
Planowany termin zakończenia to czwarty kwartał 2024 roku. Szacowany koszt inwestycji (budynek o funkcji biurowo–warsztatowo–magazynowej) wyniesie ok.16 mln.
Dokumentacja przetargowa (w formule „zaprojektuj i wybuduj") jest w trakcie opracowania.
Rozliczenia marynarzy: Chiny, od 2024 roku zmiana umowy podatkowej
Raportowanie ESG: diabeł tkwi w szczegółach - wywiad z radcą prawnym Mateuszem Romowiczem
MRiRW: potrzebne są zrównoważone działania dotyczące Morza Bałtyckiego
Czarter na podróż – okres ładowania (laytime)
OZE: Strategia czy jej brak w zakresie cyberbezpieczeństwa RP na morzu?
Najważniejsze terminy dla marynarza z perspektywy prawa podatkowego