Wciąż nie milkną echa po 2. edycji konferencji Baltic and Black Sea Ports & Shipping 2023, która odbyła się w ubiegłym tygodniu w Radisson Hotel and Suites w Gdańsku. Wydarzenie miało na celu nawiązanie międzynarodowych stosunków handlowych i inwestycyjnych między regionem Morza Bałtyckiego a Morza Czarnego.
W ramach dwudniowego programu konferencyjnego zaprezentowało się 25 światowej klasy ekspertów transportu i logistyki, którzy podjęli ważne tematy dotyczące globalnego i regionalnego handlu oraz inwestycji. Spotkanie zgromadziło ponad 250 wysokich rangą urzędników państwowych, przedstawicieli branży, naukowców, a także kierowników portów, inżynierów portowych, nadzorców utrzymania i decydentów w dziedzinie zaopatrzenia. Wśród uczestników nie zabrakło również czołowych przewoźników, właścicieli ładunków, importerów/eksporterów, linii żeglugowych, spedytorów, firm logistycznych, portów, operatorów terminali, firm zajmujących się obsługą kolejową oraz dostawców sprzętu i usług portowych z krajów należących do trasy handlowej Morza Bałtyckiego i Morza Czarnego.
To wyjątkowe przedsięwzięcie pozwoliło na skuteczne budowanie relacji handlowych i zapewniło platformę dla międzynarodowych dyskusji oraz wymiany poglądów na temat współpracy w zakresie transportu i logistyki. Uczestnicy mieli okazję spotkać się z kluczowymi przedstawicielami branży, wymienić doświadczenia oraz tworzyć innowacyjne rozwiązania mające na celu rozwój regionu. Głównymi partnerami inicjatywy były Port Gdańsk oraz Baltic Hub.
– Nasza obecność tutaj łączy się z całą naszą aktywnością w rejonie. Pod koniec ubiegłego roku zmieniliśmy nazwę naszego terminala z operacyjnej – Deepwater Container Terminal – na funkcjonalną – Baltic Hub. Właśnie tak siebie postrzegamy – tzn. nie tylko jako terminal kontenerowy, ale przede wszystkim jako gateway, bramę wjazdową do Europy Środkowej, czyli rynku obejmującego ponad 150 mln ludzi, od Ukrainy, przez Białoruś, Czechy, Słowację, Węgry aż po północną Austrię czy też Rumunię – podkreślił Bartłomiej Felczyński, Business Development Manager w Baltic Hub. – Wojna na Ukrainie spowodowała pewne zmiany nie tylko w łańcuchu dostaw, ale również w szeroko pojętym obrazie świata. Poprzez uczestnictwo w takich inicjatywach jak Baltic and Black Sea Ports & Shipping obserwujemy jak tworzą się nowe systemy wartości, nie tylko w naszym geopolitycznym otoczeniu, ale również w całej branży – dodał.
Po zakończeniu 2. wystawy i konferencji Baltic and Black Sea Ports & Shipping 2023, organizatorzy wraz z uczestnikami wyrazili nadzieję na dalsze umacnianie współpracy i rozwój międzynarodowych stosunków handlowych w regionie Morza Bałtyckiego i Morza Czarnego.
Kierowcy wkrótce pojadą tunelem pod Świną
Port Gdynia: nowy plac przeładunkowy Langowski Logistics
Na terenach portowych jest już 780 miejsc postojowych dla samochodów ciężarowych
Wyspy Owcze ograniczą rosyjskim statkom dostęp do swoich portów
ONZ: tylko 33 statki wypłynęły w maju z ukraińskich portów, o połowę mniej niż w kwietniu
Sejmik województwa przyjął stanowisko ws. portu w Elblągu