Dobiega końca konferencja Kormarine, jedna z największych na świecie konferencji poświęconych trendom i rozwojowi technologii w branży morskiej i w przemyśle stoczniowym. Od 40 lat, koreańskie Busan gości wystawców i zwiedzających z całego świata.
Jak przystało na światową stolicę przemysłu stoczniowego, podczas Kormarine w dniach 19-22 października 2021 r., zaprezentowano niezwykle bogatą ofertę w zakresie produkcji i wyposażenia statków. W konferencji wzięło udział 835 wystawców z 45 krajów, przy udziale 38 000 odwiedzających z 91 państw, którzy mieli okazję śledzić nowinki technologiczne i wymienić doświadczenia z profesjonalistami z branży.
Kormarine, na 35 000 m2 powierzchni wystawienniczej, obejmującej dwanaście pawilonów narodowych, stanowi platformę promocji dla branży morskiej i również ma na celu wspieranie dyskusji nt. rozwiązywania problemów, dzielenia się spostrzeżeniami i trendami w branży oraz promowanie idei tzw. „zielonej technologii”. W tym roku, konferencja odbywa się w formule hybrydowej.
Ponieważ przemysł morski uznaje znaczenie zrównoważonego rozwoju, Kormarine stawia sobie za cel wgląd w integrację automatyzacji i przyjaznej dla środowiska energii w żegludze. Tym samym, założeniem konferencji jest poszukiwanie rozwiązań dla wszelkich potencjalnych wyzwań w przemyśle stoczniowym i morskim w perspektywie długoterminowej.
Enamor, jako lider innowacji w branży morskiej, wraz ze swoim koreańskim partnerem – spółką Iljin and Co Ltd., zaprezentował podczas targów flagowe produkty z zakresu monitoringu i optymalizacji energetycznej statków: Seaperformer – Skomputeryzowany System Zarządzania Flotą i Wydajnością Operacyjną Statku, EMIS – Elektroniczny System Pomiaru Przechyłów i Ruchów Statku, oraz ETM – momentomierz – urządzenie do pomiaru momentu napędowego i obrotów silnika głównego.
Tematem przewodnim wydarzenia była dyskusja na temat dekarbonizacji i cyfryzacji w przemyśle morskim oraz o ścisłym związku między przemysłem stoczniowym, inżynierią morską, a gospodarką światową.
Republika Korei znajduje się w czołówce światowych stoczni pod względem rocznych zamówień i wielkości budów. Pomimo niedawnej długoterminowej recesji gospodarczej i COVID-19 dotykającej globalny przemysł, Republika Korei odzyskała status lidera, zdobywając 42% światowych zamówień (18,3 mld USD). Zwłaszcza w pierwszym kwartale 2021 r., 52% światowych zamówień przejęły stocznie koreańskie.
Busan jest największym miastem portowym w Korei i stolicą morską, w której siedziby mają organizacje rządowe i pozarządowe oraz wiodące spółki z branży morskiej.
Venture Global LNG kupuje nowe gazowce. W tle postępowanie arbitrażowe największych firm energetycznych
Vera Navis projektuje innowacyjny patrolowiec dla Marynarki Wojennej Portugalii
Vard rozpoczyna próby morskie statku operacyjnego dla Rem Offshore
W stoczni Remontowa Shipbuilding S.A. odbędzie się położenie stępki pod niszczyciel min, przyszły ORP Rybitwa
W Singapurze przeprowadzono pierwsze na świecie bunkrowanie statku ciekłym amoniakiem
Wärtsilä wspiera zoptymalizowane operacje o niskiej emisji dla dwóch statków P&O Ferries