Dobiega końca konferencja Kormarine, jedna z największych na świecie konferencji poświęconych trendom i rozwojowi technologii w branży morskiej i w przemyśle stoczniowym. Od 40 lat, koreańskie Busan gości wystawców i zwiedzających z całego świata.
Jak przystało na światową stolicę przemysłu stoczniowego, podczas Kormarine w dniach 19-22 października 2021 r., zaprezentowano niezwykle bogatą ofertę w zakresie produkcji i wyposażenia statków. W konferencji wzięło udział 835 wystawców z 45 krajów, przy udziale 38 000 odwiedzających z 91 państw, którzy mieli okazję śledzić nowinki technologiczne i wymienić doświadczenia z profesjonalistami z branży.
Kormarine, na 35 000 m2 powierzchni wystawienniczej, obejmującej dwanaście pawilonów narodowych, stanowi platformę promocji dla branży morskiej i również ma na celu wspieranie dyskusji nt. rozwiązywania problemów, dzielenia się spostrzeżeniami i trendami w branży oraz promowanie idei tzw. „zielonej technologii”. W tym roku, konferencja odbywa się w formule hybrydowej.
Ponieważ przemysł morski uznaje znaczenie zrównoważonego rozwoju, Kormarine stawia sobie za cel wgląd w integrację automatyzacji i przyjaznej dla środowiska energii w żegludze. Tym samym, założeniem konferencji jest poszukiwanie rozwiązań dla wszelkich potencjalnych wyzwań w przemyśle stoczniowym i morskim w perspektywie długoterminowej.
Enamor, jako lider innowacji w branży morskiej, wraz ze swoim koreańskim partnerem – spółką Iljin and Co Ltd., zaprezentował podczas targów flagowe produkty z zakresu monitoringu i optymalizacji energetycznej statków: Seaperformer – Skomputeryzowany System Zarządzania Flotą i Wydajnością Operacyjną Statku, EMIS – Elektroniczny System Pomiaru Przechyłów i Ruchów Statku, oraz ETM – momentomierz – urządzenie do pomiaru momentu napędowego i obrotów silnika głównego.
Tematem przewodnim wydarzenia była dyskusja na temat dekarbonizacji i cyfryzacji w przemyśle morskim oraz o ścisłym związku między przemysłem stoczniowym, inżynierią morską, a gospodarką światową.
Republika Korei znajduje się w czołówce światowych stoczni pod względem rocznych zamówień i wielkości budów. Pomimo niedawnej długoterminowej recesji gospodarczej i COVID-19 dotykającej globalny przemysł, Republika Korei odzyskała status lidera, zdobywając 42% światowych zamówień (18,3 mld USD). Zwłaszcza w pierwszym kwartale 2021 r., 52% światowych zamówień przejęły stocznie koreańskie.
Busan jest największym miastem portowym w Korei i stolicą morską, w której siedziby mają organizacje rządowe i pozarządowe oraz wiodące spółki z branży morskiej.
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym
Szwedzi czekają na polskie promy. W porcie Ystad rosną obawy o finanse i przyszłość wspólnego projektu
Latarnie Gospodarki Morskiej 2022 w kategorii "Lider Technologii Morskich". Ruszyło głosowanie online
Drugi okręt podwodny dla sił morskich Hiszpanii zwodowany. Tak się prezentuje
Ulstein woduje kolejny statek, którego kadłub zbudował CRIST. Tak prezentuje się Nexans Electra
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym
W Turcji ruszyła budowa pierwszego okrętu logistycznego dla sił morskich Portugalii
Hiszpański „Hydrograf”? Navantia zbuduje okręty specjalistyczne dla Armada Española
Duńskie promy bardziej przyjazne środowisku. Jeden z nich otrzyma nowy system akumulatorów